نسخه چاپی

صهیونیست‌ها كرانه باختری را هم می‌خواهند

كمیته مركزی حزب لیكود، حزب راستگرای نتایاهو روز یكشنبه به طرحی رأی داد كه از نمایندگان این حزب در پارلمان رژیم صهیونیستی (كنست) تقاضا می كند تا برای الحاق كرانه باختری به خاك فلسطین اشغالی تلاش كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه از قدس اعضای کمیته مرکزی حزب لیکود در این طرح که فاقد وجاهت قانونی است، از نمایندگان این حزب در پارلمان خواسته اند که حاکمیت اسراییل را به کرانه باختری نیز تعمیم بدهند. کرانه باختری از 50 سال پیش در اشغال رژیم صهیونیستی است.

در حال حاضر چندین شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری وجود دارند که بر اساس قوانین نظامی اداره می شوند.

جامعه جهانی شهرک سازی اسراییل در سرزمین های اشغالی را بارها محکوم کرده است.

واکنش جنبش ابتکار ملی فلسطین

جنبش ابتکار ملی فلسطین در واکنش به این اقدام، اعلام کرد: تصمیم حزب صهیونیستی لیکود به الحاق کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالیلإ به معاهده اسلو پایان داد.

مصطفی برغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت: موافقت با اجماع حزب لیکود با ضمیمه شدن شهرک های کرانه باختری رود اردن به اسرائیل به معاهده اسلو پایان داد.

برغوثی افزود: این تصمیم حزب لیکود برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عنوان رئیس این حزب الزام آور است.

وی بر واکنش فوری و عملی به این تصمیم تاکید و تصریح کرد جنایتکاران مسئول شهرک سازی اسرائیل و در راس آنان نتانیاهو باید به دادگاه کیفری بین المللی که شهرک سازی را جنایت جنگی توصیف کرده است تحویل داده شوند.

این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد: مبارزه فلسطین وارد مرحله جدیدی شده است بنابراین تدوین راهبرد ملی جایگزین به جای راهبرد شکست خورده کنونی ضروری به نظر می رسد و ما باید درک کنیم که در مرحله حل تنش با رژیم اشغالگر قرار نداریم بلکه در مرحله مبارزه و جهاد قرار داریم و باید به طور کلی از توهمات معاهده اسلو خارج شویم و دیگر به مذاکرات شکست خورده دل نبندیم و تمرکز ما باید بر تغییر معادله قدرت از طریق تعمیق و گسترش مقاومت مردمی، جنبش تحریم و محقق شدن وحدت ملی و حمایت از مقاومت و باقی ماندن فلسطینیان در فلسطین باشد.
منبع: العالم

۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...