نسخه چاپی

رحیم زارع در گفتگو با نما:

مدیران خسته، پیر و بی انگیزه در راس كار هستند/ مشكل ایران ضعف مدیریت اقتصادی است

عکس خبري -مديران خسته، پير و بي انگيزه  در راس کار هستند/ مشکل ايران ضعف مديريت اقتصادي است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران پیر،سیر و خسته در این سالها نشان دادند دیگر توان مدیریت وتنظیم بازار اقتصاد كشور را ندارند، نجات بازار، ایجاد تحول در اقتصاد كشور با بهره مندی از مدیران جوان و محول كردن امور به آنان محقق می شود.


رحیم زارع نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از موج گرانی های اخیر و آشفته بازار اقتصادی کشور، گفت: سوء مدیریت و عدم تصمیمات کارشناسی شده دولت سبب بروز بحران در بازار اقتصاد شده است.
وی با بیان اینکه دولت با رصد شرایط اقتصادی ونظارت دقیق بر اوضاع باید مانع گرانی های بی ضابطه شود، عنوان نمود: اینکه به یکباره قیمت ارز بالا می رود و کسی در دولت پیش بینی بالارفتن قیمت سکه و سایر کالاها را نکرده و برنامه ای برای کنترل قیمت ها ندارد ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح و ناکارآمدی مدیریت هاست.
وی با ابراز تاسف از عدم توجه دولت ها به توانمندی جوانان در اداره امور کشور، گفت: قریب چهل سال است یک عده مشخصی با روال فکری ثابت بدون خلاقیت و نوآوری در کشور مدیریت می کنند و هیچ رغبتی به استفاده از توانمندی جوانان به عنوان نیروهای فعال و خلاق کشور ندارند و تنها شعار جوانگرایی می دهند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرر و زیان فراوان خود تحریمی های مدیریتی، گفت: میدان ندادن به جوانان برای اداره امور کشور خود تحریمی بزرگی است که ضررش همواره بیشتر از تحریم های خارجی بوده چرا که تحریم های خارجی در بسیاری از بازارها خیلی تاثیر نداشته ولی سوءمدیریت ها همه جا اثر گذار بوده است.
وی با ابراز تاسف از رانت های ثابت خود تحریمی های مدیریتی در کشور، خاطر نشان کرد: در عرصه اقتصادی کشور همواره مدیرانی هم فکر وهم سو در مسند قدرت و اجراء قرار داشته و با چهار چوب های فکری از پیش تعیین شده امور را اداره کرده اند، در بازار خودرو کشور تنها چند نفر امور را در کنترل دائم خود دارند و بازار کشور را تحت تاثیر تصمیماتشان قرار می دهند که ربطی هم به تحریم های خارجی ندارد و مدیریت داخلی در وضعیت نامطلوب آن موثر است.
زارع بیان داشت: مدیران پیر و خسته در این سالها نشان دادند دیگر توان مدیریت وتنظیم بازار اقتصاد کشور را ندارند، نجات بازار و ایجاد تحول در اقتصاد کشور با کادر سازی از مدیران جوان و محول کردن امور به آنان محقق می شود.
وی افزود: امروز به نوعی بیماری رانتی در اقتصاد مبتلا شده ایم و باید برای درمان آن به فوریت اقدام کنیم و تا امیدی به بهیود شرایط وجود دارد و اوضاع از این وخیم تر نشده کار را به جوانان مردمی، پاک، انقلابی ونخبه ای که سالها با زحمت فراوان صاحب نظر شده اند، واگذار نماییم.


۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...