نسخه چاپی

چند شهروند فلسطینی در سال ۲۰۱۷ بازداشت شدند؟

نهادهای رسیدگی به امور اسرای فلسطین، شمار شهروندان فلسطینی را كه در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند، اعلام كرد.

به گزارش نما، نهادهای رسیدگی به امور اسرای فلسطین (کمیته امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسیران فلسطین، موسسه رسیدگی به اسیران و حقوق بشر الضمیر، و مرکز حقوق بشر المیزان)، اعلام کردند در گزارشی مشترک اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در سال 2017 میلادی، 6742 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، 1467 تن از بازداشت شدگان فلسطینی در سال 2017 کودک، 156 نفر زن، 14 تن نماینده پارلمان فلسطین و 25 نفر خبرنگار هستند.

این گزارش می‌افزاید: شمار اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی تا پایان سال 2017 میلادی به حدود 6500 نفر رسیده است که 350 تن از آن‌ها کودک، 58 نفر زن، 9 تن دختر بچه، 22 نفر خبرنگار، و 10 نفر نیز نماینده پارلمان فلسطین هستند.

در گزارش‌ نهادهای رسیدگی به امور اسرای فلسطین همچنین آمده است که بیشترین تعداد بازداشت‌ها در دسامبر سال 2017 میلادی (10 آذر الی 10 دی) صورت گرفت، یعنی 926 فلسطینی که نیمی از آن‌ها اهالی قدس هستند در این بازه زمانی بازداشت شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از شعله‌ور شدن اعتراضات علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس، بازداشت‌های گسترده‌ای انجام دادند و همه فلسطینیانی که در این بازه زمانی بازداشت شدند، در معرض شکنجه‌های روحی و جسمی و یا بدرفتاری قرار گرفتند و 60 درصد از آن‌ها وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

شهر قدس شاهد بالاترین تعداد بازداشت‌ها در سال 2017 میلادی بود به‌گونه‌ای که 2436 شهروند فلسطینی ساکن این شهر که یک سوم آن‌ها کودک هستند، روانه بازداشتگاه‌های اسرائیل شدند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...