نسخه چاپی

رزاقی در گفتگو با نما:

بودجه 97 مغایر با قانون اساسی است

عکس خبري -بودجه 97 مغاير با قانون اساسي است

كارشناس عالی مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم كه بسیاری از موارد مطرح شده در بودجه 97 با قانون اساسی و وضعیت فعلی جامعه مغایرت دارد و مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد بند بند این بودجه را مورد بررسی قرار داده و به بسیاری از موارد ایراد وارد كند

ابراهیم رزاقی کارشناس عالی مسائل اقتصادی در گفتگو با نما با بیان اینکه سالهاست کشور دچار خام فروشی مواد اولیه و افزایش واردات است، گفت: عدم حمایت دولت از تولید داخلی، افزایش فقر، بیکاری و نبود تولیدات داخلی در کشور از جمله مواردی است که در نتیجه این اقدامات اشتباه به وجود آمده است.
وی در ادامه یکی از بزرگترین اشتباهات دولت را ارائه دلار ارزان به واردات دانست و اظهار داشت: قطعا اگر دلار ارزان ارائه نمی شد، کالای کمتری از خارج وارد کشور می شد و محصولات داخلی رونق می گرفت و به تولید بیشتر منجر میشد.
وی افزود: وارد کنندگان با این دلار ارزان هر نوع کالایی را با هر نوع کیفیتی از هر کشوری که بخواهند وارد کشور می کنند با وجود اینکه قیمت تولید این کالاها گران هم تمام می شود اما چون با دلار ارزان وارد میشود برای وارد کنندگان به صرفه تر از خرید محصولات داخلی است.
وی با اشاره به اینکه در قانون تاکید شده است که دولت نباید کارفرمای مطلق باشد، اذعان داشت: اصل 43 قانون اساسی کشور می گوید مردم باید شرافتمندانه و متناسب با شان انسانی زندگی کنند و حتی یک نفر هم نباید در کشور فقیر، بیکار و بدون مسکن باشد، اما آنطور که آمارها نشان می دهد بالغ بر 15 میلیون نفر بیکار در جامعه وجود دارد و بخش خصوصی به فراموشی سپرده شده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت در ارائه بودجه 97 هیچگونه اعتقادی به قانون اساسی نداشته است، بیان داشت: به نظر می رسد این مساله مورد بازخواست قرار گیرد چراکه هرکس بر اساس قانون اساسی انتخاب شده است باید برهمان اساس نیز عمل کند نه اینکه به میل خود رفتار کرده و توجهی به قانون و اندیشه های امام و رهبری نداشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از موارد مطرح شده در بودجه 97 با قانون اساسی و وضعیت فعلی جامعه مغایرت دارد و مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد بند بند این بودجه را مورد بررسی قرار داده و به بسیاری از موارد ایراد وارد کند و نمایندگان اجازه ندهند که مطالبی مغایر با قانون مورد تصویب قرار گیرد و در جامعه پیاده سازی شود.
وی تصریح کرد: تصویب چنین بودجه ای تنها به نفع واسطه گران، وارد کنندگان و بانک هایی است که هیچ نوع حمایتی از تولید داخلی ندارند و مصرف گرایی را ترویج می دهند.
وی در پایان یادآور شد: بهتر است مسئولان کشور همانطور که لباس دین به تن دارند، در انجام وظایف خود نیزاسلامی عمل کنند و به آنچه که امام (ره) و رهبری خواستارند جامعه عمل بپوشانند چرا که عدم چنین کاری اعتراض مردم فقیر و مستضعف جامعه را در پی دارد.


۱۳۹۶/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...