نسخه چاپی

حراج زمین‌های دولتی در ۴۰ شهر

سرپرست شركت عمران و بهسازی شهری ایران از اختصاص زمین در ۴۰ شهر كشور برای احیای بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: دولت اراضی خود در بافت‌های فرسوده را برای توسعه‌گران به حراج گذاشته است.

به گزارش نما، هوشنگ عشایری با اشاره به این‌که در بافت‌های فرسوده تغییر رویکرد سخت و نیازمند یک سری ابزارها در حوزه مدیران،‌متخصصان و ساکنان بود، اظهار کرد: ابزارهای اولیه برای احیای بافت‌های نارکارآمد شهری در چهار سال اخیر شکل گرفت که می‌توان به تشکیل سند ملی و ستاد ملی بازآفرینی اشاره کرد، ضمن این‌که تشکیل ستادهای استانی، تغییر نگاه به درون شهرها و دیدگاه توسعه‌ای برای بافت‌های فرسوده از جمله اتفاقات خوب چند سال اخیر بوده است.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه ششم توسعه باید 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده هدف احیا شود، افزود: برای این کار اگر به سازندگان 50 میلیون تومان وام پرداخت کنیم نیازمند سالانه 5000 میلیارد تومان هستیم که 2500 میلیارد تومان آنرا دولت با سود صفر درصد تامین می‌کند.

وی با اشاره به این‌که 2000 میلیارد تومان توسط بانک با سود 18 درصدی تامین می شود، تصریح کرد: دولت اراضی خود در بافت‌های فرسوده برای توسعه‌گران به حراج گذاشته تا پس از ساخت واحدهای مسکونی، سازنده آنها را در اختیار مردم قرار دهد.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که در 40 شهر و 100 محله کشور شرکت عمران و بهسازی شهری زمین دارد، گفت: این زمین‌ها ظرفیت ساخت 25 هزار واحد را دارد.

عشایری همچنین با اشاره به این‌که در عملیات اجرایی برنامه نوسازی مسکن محله سیروس ساختمان‌های دو، 3 و چهار طبقه ساخته می شود، افزود:‌ رویکرد ما در این پروژه قدیمی است و واحدهای مشکونی دارای حیاط است.

وی این هم گفت که نوسازی بافت‌های فرسوده بدون نگاه سوداگرانه از طرف دولت انجام خواهد شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...