نسخه چاپی

آمادگی مسكو برای میانجیگری میان كره شمالی و آمریكا

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام كرد كه مسكو آماده تسهیل گفت‌وگوها میان كره شمالی و آمریكا است.

به گزارش نما، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو آماده تسهیل گفت‌وگوها میان کره شمالی و آمریکا است.

وزارت خارجه روسیه اینگونه توضیح داد: «آمریکا و کره شمالی می‌بایست درباره شروط ازسرگیری گفت‌وگو در هرچارچوب مناسبی بحث و گفت‌وگو داشته باشند».

یک دیپلمات روس در وزارت خارجه این کشور درباره تحریم‌ها و قطعنامه‌ها علیه کره شمالی گفت: «قطعنامه تحت حمایت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، بیش از اندازه است».

وی ادامه داد: «روسیه تمایل به تسهیل گفت‌وگوهای کره شمالی و آمریکا دارد و تنها به دنبال آن نیست که بعنوان یک «واسطه» عمل کند».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که مسکو آمادگی دارد در صورت لزوم یا درخواست طرفین، میان آمریکا و کره شمالی میانجیگری کند.

وی گفته بود: «ما از آمادگی روسیه در صورت لزوم و خواست دو طرف، حرف می‌زنیم. میانجی شدن میان دو طرف تنها بر اساس خواست شخصی، غیرممکن است. این امر به خواست دو طرف نیاز دارد».

این دیپلمات روس ادامه داد: «از زمان تبادل لفاظی‌های تقابلی که بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد، آمادگی روسیه برای باز کردن مسیر برای کاهش تنش‌ها بسیار واضح و روشن بوده است».

ترامپ در حین مکالمه تلفنی اوایل دسامبر از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست تا به حل موضوع هسته‌ای کره شمالی کمک کند.

در پی وخامت شدید بحران در شبه‌جزیره کره در تابستان سال جاری میلادی که در نتیجه آزمایشات مداوم اتمی و موشکی کره شمالی به وجود آمد، روسیه و چین پیشنهاد باصطلاح «توقف دوگانه» را مطرح کردند به این مفهوم که کره شمالی آزمایشات اتمی خود را متوقف کند و از طرف دیگر کره جنوبی و آمریکا نیز رزمایش‌های مشترک را متوقف کنند.

طربق این گزارش، در حالیکه این پیشنهاد همچنان روی میز قرار دارد، واشنگتن این طرح را رد کرده است.


۱۳۹۶/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...