نسخه چاپی

اطلاعيه حزب موتلفه اسلامي به مناسبت ارتحال آيت الله انواري

آیت الله انواری , محوری برای اسلام فقاهتی در دوران سلطه التقاط و نفاق

حضرت آیت الله محمد باقر محی الدین انواری به رحمت الهی و یاران شهیدش پیوست .

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه، در اطلاعیه این حزب آمده است: حضرت آیت الله محمد باقری محی الدین انواری به رحمت الهی و یاران شهیدش پیوست. وی چهره‌ای درخشان و نمونه‌ای بارز از روحانیت مبارز اسلام، فقیهی جامع الشرایط مجتهدی روشن و عالمی عامل و خالص و مطیع مولایش بود.

یار راستین امام خمینی (ره) از آغاز نهضت، مجاهدی شجاع و فعال در طول 16 سال مبارزه با مقاومتی کم نظیر در 13 سال تحمل زندان طاغوت و در تبعید گاه‌ها و محورهای برای اسلام فقاهتی در دوران سلطه التقاط و نفاق و کفر و ارتداد به ویژه در زندان‌های شاه و از صادر کنندگان حکم تاریخی و شرعی نقل فتوا بود که چهره غیر اسلامی و التقاطی سازمان منافقین را از نقاب بیرون آورد.

ایشان عضو شورای روحانیت موتلفه اسلامی با تایید امام (ره) و روابط حزب با امام (ره) در کسب اجازه برای جهاد مسلحانه، عضو شورای مرکزی مدیریت انقلاب اسلامی در سال‌های 56 و 57 عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نماینده امام (ره) در امور مساجد، در کمیته امور صنفی و ژاندارمری و عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده مجلس شورای اسلامی در چند دوره بود. از مسئولان کمیته استقبال از حضرت امام (ره) و مدیریت مراسم ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی بود و نیز رسیدگی به محرومان و مستضعفان بخشی از خدمات و مجاهدت های این روحانی مبارز و یار دیرین امام و رهبری است.

حزب موتلفه اسلامی ضایعه ارتحال این اسطوره فقه و جهاد در راه خدا را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و ریاست مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز حضرت آیت الله مهدوی کنی و به روحانیت و علمای جهان اسلام و مردم وفادار ایران و به همه اعضای حزب موتلفه اسلامی و به ویژه خانواده خدوم ایشان و بالاخص به جناب آقای حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

همچنین از همگان دعوت بعمل می‌آورد در تجلیل از این عالم بزرگوار و احترام به وی در تشییع و مراسم ختم شرکت فرمایند.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...