نسخه چاپی

انتقاد رئیس سابق سیا از موضع تند ترامپ در قبال ایران

رئیس سابق سیا ضمن انتقاد شدید از موضع تند و خصمانه رئیس‌جمهور آمریكا در قبال ایران گفت كه رجزخوانی، راهبرد و مكانیسم بكارانداختن قدرت و نفوذ آمریكا نیست.

به گزارش نما، «جان برنان» مدیر سابق «سیا» از موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تحولات اخیر ایران، به شدت انتقاد کرد و گفت که موضع تند ترامپ در قبال تهران و لغو برجام در نهایت احتمال تغییر سیاسی آرام در ایران را از بین برده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، برنان در یک پیام توییتری نوشت: « دولت ترامپ با محکوم کردن ایران و توافق هسته‌ای در سال گذشته، فرصت تقویت اصلاح طلبان در تهران و چشم‌انداز اصلاحات سیاسی آرام در ایران را هدر داد».

وی اینگونه توضیح داد: «رجزخوانی نه یک راهبرد و نه یک مکانیسم برای به کارانداختن قدرت و نفوذ آمریکا نیست».

برنان که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، بعنوان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا فعالیت داشت، تا حد زیادی از منتقدان سیاست خارجی ترامپ است.

از زمان آغاز اعتراضات در ایران به وضعیت اقتصادی، ترامپ و بسیاری از مقامات ارشد دولت وی، شروع به حمایت از ناآرامی‌ها و آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران کردند.

ترامپ که همین چند ماه پیش ملت ایران را تروریسم نامیده بود، هم‌اکنون در توییت‌های پی در پی خود از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد و به نوعی تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا این اعتراضات را تلاش مردم ایران برای تغییر نظام جلوه دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا اواسط ماه ژانویه می‌بایست یک گزارش دیگری درباره پایبندی ایران به برجام ارائه دهد و برخی تحلیلگران معتقدند که ترامپ سعی دارد از اعتراضات ضددولتی در ایران بعنوان بهانه‌ای برای لغو برجام استفاده کند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...