نسخه چاپی

نكونام: بی‌احترامی استقلالی‌ها را نمی‌توانم نادیده بگیرم

سرمربی خونه‌به خونه بابل گفت: من استقلالی‌ هستم و سال‌ها در این فوتبال زحمت كشیده‌ام اما بی‌احترامی مسئولان استقلال را نمی‌توانم نادیده بگیرم.

به گزارش نما، جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال خونه‌به‌خونه اظهار داشت: ما تمریناتمان را بعد از استراحت 6 روزه شروع کردیم و آماده بازی با مس رفسنجان می‌شویم.

وی افزود: تیم ما ابتدای فصل بسته شده بود و چون تیم امید ما قهرمان کشور شده بود سیاست باشگاه این بود از جوان‌ها استفاده کنیم. بازیکن معروف برای من تاثیر ندارد و اسم ها درون زمین بازی نمی‌کنند.

* کاری که ما انجام دادیم کمتر از حضور در فینال نیست

سرمربی خونه‌به خونه بابل در خصوص اینکه قرار است چه زمانی با استقلال خوزستان در جام حذفی بازی کند، گفت: فکر می‌کنم ما باید اسفند ماه در این مسابقات بازی کنیم ولی هنوز روی این مسابقه تمرکز نکرده‌ایم. این را هم بگویم کاری که ما انجام دادیم کمتر از حضور در فینال نیست و باید بپذیریم که بازی با استقلال خوزستان در اهواز بازی ساده‌ای نیست. استقلال خوزستان تیم لیگ برتری است و مطمئنا شرایط در این بازی نابرابر است. اوایل شاید ما نمی‌خواستیم اینقدر جدی در جام حذفی باشیم ولی وقتی دو تیم لیگ برتری را حذف کردیم متوجه شدیم که حتی می‌توانیم تا فینال هم برویم.

* قضاوت‌ها در لیگ دسته اول به جز یک مورد برای ما عالی بود

وی در خصوص داوری‌های لیگ دسته اول و تفاوتش با لیگ برتر، گفت: من نمی‌خواهم لیگ برتر و لیگ دسته اول را با هم قیاس کنم اما انصافا در نیم‌فصل اول قضاوت‌ها به جز یک مسابقه همه خوب بود. در همان مسابقه‌ای که داوری مشکل داشت ما بازی را واگذار کردیم و باید اشاره کنم که هیچ گله‌ای هم ندارم. تمام داوری‌ها هم انصافا در حد لیگ برتری هستند و اگر داوران لیگ برتر هم به لیگ دسته یک می‌آیند کیفیت مسابقات بالا می‌رود و به نظرم آینده روشنی در انتظار داوری ماست.

* ثبات مدیریت در ایران صفر است

نکونام در خصوص عدم ثبات مدیریتی در لیگ برتر و تغییرات پیاپی در باشگاه‌ها گفت: ثبات مدیریت در ایران صفر است و تحمل ما کم. متاسفانه وقتی ثبات مدیریت نیست ثبات سرمربی هم پایین می‌آید و به نظرم تغییر مربی در باشگاه‌ها باید آخرین راهکار باشد اما اولین راهکار است. یک زمان ما به کشورهای عربی انتقاد می‌کردیم که فوری مربی عوض می‌کنند اما حالا خودمان هم این کار را می‌کنیم.

* در اروپا مربی را با شناخت کامل انتخاب می‌کنند

وی در پاسخ به این سؤال که تفاوت ایران و اروپا از نظر انتخاب مربی در چیست، گفت: اصلا نمی‌شود این تفاوت‌ها را قیاس کرد. آنجا مربی را با شناخت کامل می‌آورند حتی اگر تیم نتیجه نگیرد. به طور مثال دورتموند در ابتدای فصل یک مربی آورد که همه دیدند چقدر بازی‌ها را باختند و جام حذفی را هم از دست دادند اما در نهایت مجبور به تعویض شدند.

* واکنش به انتخاب مربیان در ایران به شکل خانوادگی

وی در خصوص اینکه انتخاب مربیان در ایران به شکل خانوادگی شده است، گفت: وقتی چنین چیزی هست من چه بگویم!

* بازیکنی در تیم ملی نداریم که در مورد خواسته کی‌روش نظر بدهم

نکونام در خصوص درخواست کی‌روش از باشگاه‌ها برای در اختیار داشتن بازیکنان یک روز بعد از بازی‌هایشان گفت:‌من بازیکنی در تیم ملی ندارم که نظر بدهم اما آمادگی بازیکن حرف اول را در فوتبال می‌زند.

* اگر کسی مدعی است به خاطر پول از تیم ملی رفتم بگوید تا جواب بدهم

وی در خصوص اینکه کی‌روش ادعا کرده بود نکونام به خاطر نگرفتن حقوق 7 ماهه از تیم ملی جدا شده، گفت: نه به خاطر این موضوع نبود. اگر کسی مدعی است من به خاطر پول از تیم ملی جدا شدم بگوید تا من جواب بدهم. من یک زمان بازیکن و مربی تیم ملی بودم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. بیشتر از این هم نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.

*اجازه بدهید اول پیشنهاد برسد بعد حرف بزنیم

نکونام در پاسخ به این سؤال که اگر پیشنهادی از تیم ملی داشته باشد به این تیم برمی‌گردد یا خیر،‌گفت: اجازه بدهید اول پیشنهادش برسد بعد در موردش صحبت می‌کنم.

* صحبتی در مورد حضورم در تراکتور نشده است

وی در خصوص شایعاتی که این روزها پیرامون حضورش در تراکتورسازی به جای گل‌محمدی مطرح شده است، گفت: هیچ صحبتی با من نشده اما تبریز پتانسیل بالایی از نظر تماشاگر دارد. مردم فوتبال را دوست دارند و به تیم شان تعصب. ولی وقتی ابتدای فصل با من صحبت کردند با تمام وجود دوست داشتم به تبریز بروم اما حالا تمام تمرکزم روی خونه به خونه بابل است.

* 7 تیم مدعی صعود به لیگ برتر هستند

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به حضور خونه به خونه در لیگ برتر امیدوار است،‌گفت: ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تمام تمرکزمان روی این است که مسابقه پیش رو را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم. 7 تیم مدعی صعود به لیگ برتر هستند و شرایط خیلی سخت است. حذف تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی نشاندهنده قدرت تیم‌های لیگ یکی است. پرسپولیس، پیکان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن از جام حذفی حذف شدند اما خونه به خونه در جام حذفی هستند. ما تمرکزمان روی این است که نتایج خوبی بگیریم. 3بازیکن هم جذب کرده‌ایم و یک بازیکن دیگر هم جذب خواهیم کرد.

* استقلال می‌تواند فاصله‌اش را با صدر جدول کم کند

نکونام درخصوص اینکه چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند، گفت: همیشه رقابت بین پرسپولیس و استقلال هست. ولی نمی‌شود از تراکتورسازی گذشت. از طرفی ذوب‌آهن تیم بسیار خوبی است و به نظرم از لحاظ مهره در حد قهرمانی است.درست است که فاصله امتیاز استقلال با صدر زیاد است اما معتقدم این فاصله می‌‌تواند کم شود و اعتقادم این است که استقلال خوب جلو می‌رود و می‌تواند به روزهای خوبش برگردد.

* بی‌احترامی مسئولان استقلال را نادیده نمی‌گیرم

نکونام در خصوص آخرین وضعیت مطالباتش از استقلال‌،‌گفت: من به باشگاه چند بار نامه زدم و جواب نگرفتم و شکایت هم کرده‌ام اما اگر روزی به باشگاه استقلال از فیفا و AFC نامه‌‌ای برسد و آنها بخواهند من را مقابل مردم قرار دهند آنوقت برایشان جواب دارم. من خیلی پیگیری کردم که همه چیز مسالمت‌آمیز حل شود و حتی آن زمان اعلام کردم حاضرم مالیاتم را باشگاه قبول کند و من طلبم را ببخشم اما آن زمان این کار را نکردم و الان تمام پولم را می‌خواهم. من ا ستقلالی‌ هستم و طرفدار این تیم اما اینها باعث نمی‌شود که بی‌احترامی مسئولان استقلال را نادیده بگیرم. اگر نامه‌ای به دست استقلالی‌ها رسید مصاحبه نکند و بگویند این آقایان می‌خواهند استقلال را حذف کنند. ما استقلالی هستیم و نمی‌خواهیم این تیم را حذف کنیم اما من فوتبالی هستم و حقم است که در مورد فوتبال حرف بزنم. اگر قرار است یک نفر یک روزه برسد و بشود مدیرعامل استقلال و به من جواد نکونام جواب تلفن ندهد و پاسخ ایمیل‌های‌مان را هم ندهد آن زمان مشخص می‌شود آقایان بی‌احترامی کردند نه ما. مردم هم بدانند این آقایان دلشان برای این باشگاه نمی‌سوزد و همه آنها با یک مدل بدهی از استقلال می‌روند ولی من حقم را می‌گیرم و مقابل بی‌احترامی می‌ایستم.

* از سرپرستی مدیرعاملی استقلال در تیم ملی چیزی یادم نمی‌آید

وی در خصوص اینکه افتخاری مدعی شده بود زمانی سرپرست تیم ملی بوده و نکونام در آن زمان کم سن و سال بوده است، گفت:‌من که چیزی یادم نمی‌آید. ولی مهم نیست در فوتبال حتما حضور داشته باشید بلکه باید از خود نام نیک به جای بگذارید.

* اتفاقات در لیگ یک نسبت به سال‌های گذشته کمتر است

وی در خصوص اینکه اتفاقات عجیب در لیگ یک رخ می‌دهد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم امسال مسائل کمتر است. البته من اینها را از روی شنیده‌هایم می‌‌گویم. چون برنامه‌های فوتبالی لیگ یک کم است و پخش مستقیم هم زیاد اتفاق نمی‌افتد شاید بازتاب چندانی نداشته باشد اما امیدوارم این مشکلات کمتر پیش بیاید.

* آرزوی‌مان موفقیت تیم ملی در جام جهانی است

وی در خصوص حضور ایران در گروه تیم ملی اسپانیا، گفت: تمام آرزوی ما این است که تیم ملی شگفتی‌ساز شده و نتایج خوبی بگیرد. اسپانیا یکی از مدعیان است ولی امیدوارم تمام نفراتی که به جام جهانی می‌روند در بهترین شرایط باشند.

*در زمینه واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی اطلاعاتی ندارم

نکونام در پایان در خصوص اینکه نظرش در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که سال‌هاست اتفاق نمی‌افتد، چیست، گفت: من در این زمینه نه اطلاعاتی دارم و نه می‌توانم به شما اطلاعاتی بدهم.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...