نسخه چاپی

انقلاب همیشه شكوهمند اسلامى

سیدمصطفی میرسلیم

قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَمَا يُبْدئُ الْبَاطلُ وَمَا يُعيدُ[34سبأ:49]: بگو: حق آمد و باطل نه آغازگر است و نه باز مىگردد.

به كورى چشم معاندان به چهلمين سالگرد پيروزى انقلاب نزديك مى شويم ، انقلابى كه بر اساس ارزشهاى الهى و اصالتهاى وحيانى به پاخاست تا رذالتهاى اخلاقى را بزدايد و حق را با تمام جلوه هاى زيبايش به كرسى بنشاند. از اين آرمان عاليتر نمى توان يافت و در دوران ما ندايى برتر از آنچه از سينه مرحوم امام خمينى قدس سرّه برون آمد نمى توان سراغ گرفت. اين انقلابى است وراى ديگر انقلابها: كهنه نمى شود، خاموشى ندارد، فروپاشى نمى پذيرد چون ريشه در قرآن دارد.

هر فرد يا گروه يا دولتى كه بخواهد با اين انقلاب درافتد ، بداند كه ورافتد. كيست كه به مصاف صداقت و عدالت و پاكى و فلاح برود و بتواند مدعى شود كه چيرگى دائمى و سراسرى به دست مى آورد. كشتن انسانها و تخريب اماكن مقدس و هتك حرمت اولياء الله و خسارت به مردم را بسيارى در قرون متمادى گذشته پيشه خود كردند اما در نهايت طرفى نبستند و از گردونه تاريخ خارج شدند و دنباله روهاى نابخرد آنها نيز امروز از آن گردون با خفّت تمام خارج مى شوند؛ آنچه باقى مى ماند حقّ است؛ بر تارك درخشان انقلاب اسلامى گردى از تقلاهاى مذبوحانه آنها نخواهد نشست. هركس واقعا به دنبال تعالى و در جستجوى حق است ، فرصت را از دست ندهد و به دامان پر مهر انقلاب اسلامى پناه ببرد و با برگزيدن راههاى انحرافى آبروى خود را نبرد و باعث زحمت براى مردم شريف و رنجديده اين كشور جاويدان نشود.

اما قدر و منزلت ما و هر نسلى از اين مرز و بوم به اخلاصى است كه نسبت به آرمانهاى انقلاب نشان مى دهيم و به مقدار كوششى است كه براى همراه كردن خود با انقلاب اسلامى و ارزشهاى آن ابراز مى داريم: چقدر تلاش مى كنيم تا خوبيها و زيباييهاى انقلاب را همچون عدالت و مواسات و رحمت و اتحاد ، در وجود خود و جامعه خود در همه ابعاد مستقر كنيم و متقابلا چقدر اهتمام مى ورزيم كه تبعيض و فساد اقتصادى و تباهى سياسى و آسيبهاى اجتماعى و تفرقه در بين ما رخ ننمايد و اگر مبتلا شديم چقدر براى ريشه كنى آن ، ولو به ضرر نزديكانمان و رفاهمان و كسب و كارمان باشد، از صميم دل جديت نشان دهيم و مبارزه مى كنيم ؟

جمهورى اسلامى ايران به عنوان نمونه قدبرافراشته مردم سالارى دينى ، دشمنان متعدد و لجباز و كينه توزى دارد ؛ آنها هيچ گاه صدمه اى به اسلام و انقلاب اسلامى نمى توانند وارد كنند ولى نيش زهرآگين خود را ، با سوارشدن بر امواج نارضايتيهاى ناشى از سوء تدبير و عدم شايسته سالارى و ضعف مديريت و تنگ نظرى برخى مسئولان حكومتى و عناد دژخيمان خارجى و ترفندهاى مستكبران ، بر جان مصيبت ديده مردم صبور و شريف و نجيب ما مى زنند. فهم ودرك ارزشهاى انقلاب بايد ما را به پالايش بى وقفه و همه جانبه خودمان وادارد تا مشمول رحمت الهى شويم و راه عزت و تعالى را بپيماييم.

۱۳۹۶/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...