نسخه چاپی

افشاگری یك روزنامه از رسانه های تحت سیطره بن سلمان

روزنامه "القدس العربی" فاش كرد كه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گروه رسانه‌ای "ام بی سی" و شبكه تلویزیونی "العربیه" سعودی را به طور كامل تحت سیطره خود قرار داده است.

به گزارش نما، روزنامه القدس العربی نوشت: گروه رسانه ای "ام بی سی" و شبکه "العربیه" هم اکنون به طور کامل توسط "ترکی الدخیل" از اصحاب رسانه ای و "ناصر بن حزام" معاونش اداره می شوند که مهره های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هستند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشت: این نگرانی وجود دارد که خبرنگاران و مسئولان رسانه ایِ خارجی شاغل در گروه "ام بی سی" به طور کامل برکنار شوند و پست های خالی آنها به اتباع عربستان داده شود.

به گفته این منابع، الولید الابراهیم مالک گروه "ام بی سی" بعد از بازداشت خود در هتل "ریتز کارلتون" شهر ریاض قبول کرد که به طور کامل گروه "ام بی سی" و بسیاری از دارایی های دیگر خودش را به مسئولان سعودی واگذار کند تا او را آزاد کنند.

نیروهای امنیتی سعودی اوایل ماه نوامبر گذشته در چارچوب آنچه دولت سعودی آن را مبارزه با فساد خواند، حدود 200 شاهزاده، بازرگان و وزیر از جمله مالک گروه "ام بی سی" را بازداشت و هتل ریتز کارلتون در شهر ریاض را به زندان مجللی برای آنها تبدیل کرد.

دولت سعودی به بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون گفته است که باید در قبال آزادی، بخشی دارایی های میلیاردی خود را به دولت واگذار کنند.

۱۳۹۶/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...