نسخه چاپی

علت بستن حساب ایرانی‌ها توسط چین چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی تهران از برگزاری جلسه با وزیرامور خارجه در خصوص بسته شدن حساب ایران درچین خبردادوگفت: چینی‌ها علت بستن حساب ایرانی ها را پولشویی اعلام می‌كنند.

به گزارش نما، مسعود خوانساری در خصوص بسته شدن حساب شرکت های باسابقه ایرانی در اقدامی تازه از سوی بانک های چینی اظهار داشت: بانک های چینی علت اصلی انسداد حساب های شرکت ها و تجار ایرانی را اجرای قواعد مرتبط با پولشویی و تأمین مالی تروریست عنوان می کند که در این رابطه پیگیری ها در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی افزود: هفته آینده با جلسه ای با آقای ظریف و معاونان ایشان، موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد.وی در خصوص تغییر جهت چینی ها مبنی بر کنار گذاشتن ایرانی ها از پروژه جاده ابریشم خاطرنشان کرد: ایران باید دیپلماسی فعال تری در این زمینه داشته باشد.

اخیرا بانکهای چینی حساب برخی دانشجویان ایرانی را مسدود کرده بودند اما اکنون برخی تجار با دریافت اخطارهایی از سوی برخی بانکهای چینی مواجه شده‌اند که مسدود کردن حسابها را خبر می‌دهد و البته از تغییراتی در سیاست این کشور در مقابل ایران حرف می‌زنند که شاید آینده درخشانی را پیش روی تجارت خارجی دو کشور قرار ندهد.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...