نسخه چاپی

راهبرد كاخ سفید برای تشدید نارضایتی‌ها در ایران

یك رسانه آمریكایی به نقل از منابعی در كاخ سفید گزارش داده كاخ سفید در حال تدوین راهبردهایی جهت تشدید نارضایتی‌ها در ایران و دامن زدن به اغتشاشات در این كشور است.

به گزارش نما، منابع آگاه و افراد نزدیک به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند مقام‌های امنیتیِ کاخ سفید در حال تدوین راهبردهایی برای حمایت از «تظاهرات‌ها» در ایران و تشدید آنها هستند.

وبگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکایی با گزارش این خبر افزود مقام‌های کاخ سفید، همچنین درگیر مباحثاتی درباره حفظ یا عدم حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با توجه به وقوع اغتشاشات در ایران هستند.

دولت ترامپ بایستی ظرف دو هفته آینده طبق تعهدات آمریکا در توافق هسته‌ای برجام درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های تحریمی علیه ایران تصمیم‌گیری کند. برخی از مقام‌های کاخ سفید می‌گویند ادامه معافیت‌های تحریمی باعث تداوم حکومت ایران خواهد شد.

منابع مختلف به واشنگتن‌فری‌بیکن گفته‌اند: «مقام‌های ارشد کاخ سفید اذعان دارند در موقعیت دشواری قرار دارند، زیرا تمرکزشان را بر حمایت از معترضان ایرانی از طریق توسل به تدابیر مختلف قرار داده‌اند. از جمله این تدابیر می‌توان به تلاش برای افزایش نارضایتی‌ها از حکومت ایران اشاره کرد».

مقام‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه آیا دولت ترامپ در هفته آینده معافیت‌های تحریمی برای ایران را تمدید خواهد کرد یا خیر خودداری کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفت: «کاخ سفید می‌خواهد برای کمک به ایرانی‌ها به صورت فیزیکی وارد عمل شود. آنها هنوز نمی‌دانند چطور و چه زمانی باید این کار را انجام دهند، اما لازم است این کار انجام شود».

وی اضافه کرد: «اولین موج این اقدامات کمک مستقیم به معترضانی بود که هدف تیراندازی قرار می‌گرفتند. در نهایت آنها توجهشان را معطوف کسانی خوهند کرد که تیراندازی‌ها را انجام می‌دهند و این کار مستلزم خشکاندن منابع حکومت ایران مانند بانک مرکزی است.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...