نسخه چاپی

واكنش نوری مالكی به آشوب های اخیر در ایران

معاون رئیس‌جمهور عراق، ناآرامی‌های اخیر در ایران را یك مسئله داخلی دانست و با محكوم كردن دخالت‌های خارجی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران تمام توطئه‌های خارجی را شكست خواهد داد.

به گزارش نما، «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق، چهارشنبه (امروز)، به آشوب اخیر در ایران واکنش نشان داد و در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران درباره حوادث جاری در ایران گفت که این اتفاقات در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله داخلی است.

به نوشته پایگاه خبری «المستقلة»، وی تاکید کرد: با وجود آنکه آنچه که در جمهوری اسلامی روی می‌دهد، یک امر داخلی است هرچند که دشمنان ایران و عاملان آنها در داخل به دنبال ایجاد هرج و مرج و شورش هستند.

معاون رئیس‌جمهور عراق با محکوم کردن هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی ایران یا هر کشور دیگری، به آرامش و اتخاذ اقدامات مناسب در راستای منافع ملت ایران فراخواند.

نوری المالکی افزود: ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران که با اراده مردم و رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، با همبستگی ملی و رهبری مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های خارجی را ناکام خواهد گذاشت و تمامی مزدوران داخل ایران و دشمنان خارجی از ناکامی و شکست رنج خواهند برد.

روزهای اخیر، جمهوری اسلامی ایران شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور بود که برخی تخریبگران تلاش کردند با سردادن شعارهای هنجارشکن، این اعتراضات مسالمت‌آمیز را به آشوب بکشند که این امر با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی و برخی اروپایی‌ها مواجه شد.

۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...