نسخه چاپی

اعتراضات ایران، فرصت وضع تحریم‌های جدید را به آمریكا می‌دهد

عضو ارشد دموكرات در كمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریكا گفته است كه آشوب‌های اخیر در ایران، این امكان را برای آمریكا فراهم می‌كند تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع كند.

به گزارش نما، «بن کاردین» عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه اختصاصی با «صدای آمریکا» درباره آشوب‌های پراکنده در شهرهای ایران گفت: «مردم پارسی، ایرانیان، مردم بزرگی هستند، آنها خواستار آزادی هستند، آنها خواستار فرصت‌های اقتصادی هستند. وعده‌های زیادی به آنها داده شد و عملی نشد بنابراین دلزدگی زیادی در بین مردم ایران از این مطلب شده است که چرا وضعیت آنها بهتر نیست و به چه دلیل فرصت‌های بهتری ندارند و آنها حاکمیت، دولت خود، را مسئول عقب‌ نگه داشتن خود می‌دانند و بنابراین خواسته‌های خود را ابراز می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید به شجاعت آنها افتخار کنیم».

کاردین درباره واکنش دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به آشوب‌ها در ایران گفت: «مسئله‌ای که مطرح است این است که چه کاری می‌توان انجام داد. منظور من این است که این اتفاقات به طور مشخص مسائل داخلی است و سخت است که ما به صورت مستقیم وارد این مسائل شویم. اما مادامی که مقامات ایرانی استانداردهای تثبیت شده مربوط به حقوق بشر بین‌المللی را نقض می‌کنند، ما نیز باید وارد عمل شویم. ما ابزاری داریم که می‌توانیم برای اقدام علیه نقض‌های حقوق بشر به کار ببریم. مردم از حقی برای برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز علیه دولت‌هایشان برخوردارند. آنها باید این حق را داشته باشند که بتوانند بدون رعب و وحشت و هراس نظرات خود را ابراز کنند. در ایران، این اصل در نظر گرفته نمی‌شود. بنابراین این حق را برای ما ایجاد می‌کند تا تحریم‌هایی را علیه موارد نقض حقوق بشر ایران اعمال کنیم. ما اخیرا نیز قانون جدیدی را به تصویب رساندیم که بر اساس آن می‌توانیم افراد را در رابطه با نظام بانکداری و یا سیستم صدور روادید در آمریکا تحریم کنیم. بنابراین، اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم علیه کسانی که نقض فاحش حقوق بشر انجام می‌دهند صورت دهیم و باید در این خصوص با جامعه بین‌المللی همکاری کنیم.»

۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...