نسخه چاپی

عشایری در گفتگو با نما:

ریسك سرمایه گذاری در بازآفرینی شهری بر دوش دولت است

عکس خبري -ريسک سرمايه گذاري در بازآفريني شهري بر دوش دولت است

سرپرست شركت عمران و بهسازی شهری گفت: ریسك سرمایه گذاری در طرح بازآفرینی بافت فرسوده بر دوش دولت است.

هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری در گفتگو با نما در خصوص آخرین وضعیت بازآفرینی بافت فرسوده شهری گفت: افتتاح پروژه سیروس نمادی از شروع جریان بازآفرینی بافت های فرسوده ناکارآمد شهری با تغییر رویکرد از پروژه محوری به محله محوری است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بافت هاي فرسوده حاشيه اي اغلب در زمره مناطق محروم شهر از نظر اجتماعي، اقتصادي و کالبدي هستند و اين امر عامل نارضايتي ساکنان، عدم پويايي و رونق حيات شهري در آنهاست، اظهار داشت: مردم می توانند چند نفر با هم جمع شده، پول بگذارند و با توسعه گران به منظور بازآفرینی بناهای خود هماهنگ کنند.
وی افزود: البته باید سازنده منتخب از سوی مردم صلاحیت حرفه ای سازندگی را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی از جمله دستاوردهای نوین و کامل برنامه های شهرسازی در خصوص بافت های فرسوده می باشد، اذعان داشت: سرمایه گذار بر روی زمین هایی که ما در اختیارشان قرار می دهیم، سرمایه گذاری کرده و هرچه برای ساخت هزینه کردند به علاوه 18 درصد سود آن را قبل از اتمام پروژه از ما دریافت خواهند کرد.
عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری عنوان داشت: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ریسک سرمایه گذاری در این طرح ها کاملا بر دوش دولت است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح دولت با 2500 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 7500 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر نیز جذب می کند، تصریح کرد: 25 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب سالانه برای اتمام پروژه های در نظر گرفته شده لازم است.
عشایری با بیان اینکه سالانه 100 هزار واحد مسکونی تولید خواهند شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما برای تدوین چنین طرح هایی این است که مشکل بیکاری در کشور برطرف شود و با این طرح می توان 250 هزار شغل ایجاد کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که در طول چند دهه گذشته تهیه شده، به علل مختلف ناکارآمد بوده، محقق نشده یا درصد جزیی از آن اجرا شده و چنانچه اجرا شده‌اند، پیامدهای فرهنگی واجتماعی مؤثری دربر نداشته و بعضاً دارای پیامدهای منفی بوده است و ما امیدواریم بتوانیم این طرح را با موفقیت به نتیجه برسانیم.

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...