نسخه چاپی

'دولت وحدت ملی' همان طرح دولت خانوادگی است

عکس خبري -'دولت وحدت ملي' همان طرح دولت خانوادگي است

به گفته طائب "طرح دولت وحدت ملی همان طرح دولت سلطنتی و خانوادگی است كه سابق بر این نیز مطرح بوده است."

به گزارش نما، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جهان نیوز با اشاره به طرح موضوع "دولت وحدت ملی"، ابراز داشت: روشن نیست کسانی که این طرح را مطرح می کنند، به دنبال چه منافعی هستند. این افراد باید در نظر داشته باشند که در حکومت اسلامی زندگی می کنند که مردم در آن رای می دهند و رئیس دولت برگزیده خود را انتخاب می کنند و بعد رئیس جمهور اعضاء دولت را انتخاب می کند.

وی با بیان اینکه در کشور برای حاکمیت راهکارهای قانونی در نظر گرفته شده است، افزود: طراحان این طرح باید بدانند اگر به دنبال ساز و کار قانونی و اجرای قانون در انتخاب رئیس جمهور و دولت آینده هستند، دیگر نیازی به چنین طرح هایی نیست، چرا که طبق قانون مردم آزادانه در انتخابات شرکت و رئیس جمهور موردنظرشان را انتخاب می کنند، ولی اگر می خواهند سازو کار جدیدی ارائه دهند قطعا با رای و نظر ملت هم خوانی ندارد.

رئیس قرار گاه عمار ادامه داد: مشابه این نظریه از قبل نیز مطرح بوده و می گفتند که ریاست جمهوری باید تبدیل شود به دوره های پنج ساله و غیره.

به گفته طائب "طرح دولت وحدت ملی همان طرح دولت سلطنتی و خانوادگی است که سابق بر این نیز مطرح بوده است."

وی افزود: اینکه گفته می شود دولت وحدت ملی هم موافقین و هم مخالفین را در بر می گیرد و این کار الزامی است، بهانه ای بیش نیست تا بلکه بتوانند به مقصد اصلی خود که همان دولت خانوادگی است برسند و این نظر نه با رای ملت سازگاری دارد و نه با نظر نخبگان جامعه.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب در پایان اشاره ای هم به تحریم های ضدایرانی غرب کرد و گفت: بحث تحریم ها همواره دامن گیر ملت ایران بوده و مسئله جدیدی نیست. مردم ما در تجربه 34 ساله فهمیدند که تحریم ها برای ملت مثل موانعی می ماند برای ورزشکاری که باید آن موانع را با موفقیت طی کند تا به مدال و پیشرفت دست یابد. مردم ما هم اذیت شدند ولی هر فرد باوجدانی می فهمد که ما در همین شرایط تحریم بوده که نسبت به گذشته پیشرفت های چشمگیری کرده ایم.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...