نسخه چاپی

حماس به چه شرطی سلاح خود را به سازمان آزادیبخش فلسطین می دهد؟

روزنامه عربستانی «الحیاه» چاپ لندن هفته جاری گزارشی منتشر كرد و در آن گفت، حماس برای قرار دادن سلاح خود تحت فرماندهی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» ابراز تمایل كرده است.

به گزارش نما، روزنامه عربستانی «الحیاه» چاپ لندن هفته جاری گزارشی منتشر کرد و در آن گفت، حماس برای قرار دادن سلاح خود تحت فرماندهی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» ابراز تمایل کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، «حسام بدران» از اعضای ارشد حماس در توضح خبر روزنامه الحیاه اعلام کرد: حماس به اطلاع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسانده در صورتی که (حماس) به این نهاد (ساف) بپیوندد، ساف عملاً نماینده نیروهای مختلف و جناح‌های فعال در عرصه فلسطین شود به نحوی که در راستای پروژه آزادسازی از چشم‌اندازهای ملت و آرزوهای آن سخن بگوید، آن زمان است که صحبت از شراکت در تصمیمات سیاسی، منطقی است و حماس حاضر است سلاحش را تحت فرماندهی ساف قرار دهد.

بدران در ادامه گفت: حضور حماس در ساف، حقی طبیعی است و سلاح حماس باید تحت فرماندهی رهبری حکیم و بیدار باشد که بداند کی و چگونه از آن استفاده کند. سلاح القسام (شاخه نظامی حماس) ذخیره‌ای ملی و مایه افتخار ملت فلسطین است.

«خلیل الحیه» یکی دیگر از رهبران ارشد حماس در کنفرانسی مطبوعاتی در نوامبر گذشته (2017) از تمامی گرو‌ها خواست تحت هیچ شرایطی به سلاح مقاومت نپردازند و این موضوع، را خط قرمز خواند.

الحیه گفت: سلاح مقاومت نباید در هیچ بحثی مطرح شود، سلاح مقاومت باید برای نبرد با رژیم اشغالگر به کرانه باختری منتقل شود و مقاومت، موضوعی مشروع برای ماست.

۱۳۹۶/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...