نسخه چاپی

اعزام بالگرد نیروی دریایی آمریكا برای جستجوی ۳۲ مفقود نفتكش ایرانی

یك مقام گارد ساحلی كره جنوبی گفت، تانكر حامل نفت ایران كه روز یكشنبه در دریای چین شرقی با یك كشتی باری چینی برخورد كرد، صبح دوشنبه همچنان در آتش می سوزد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی گفت، تانکر حامل نفت ایران که روز یکشنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی برخورد کرد، صبح دوشنبه همچنان در آتش می سوزد. جستجوی تیم های امداد و نجات برای یافتن خدمه مفقود نفتکش ایرانی ادامه دارد.

نیروی دریایی آمریکا با اعزام یک بالگرد نظامی به عملیات جستجو که منطقه ای به مساحت حدودا 3600 مایل مربع دریایی (12 هزار و 350 کیلومتر مربع) کمک می کند، اما اعلام کرده که تاکنون هیچ یک از 32 خدمه مفقود تانکر حادثه دیده را پیدا نکرده است.

شبکه دولتی سی سی تی وی چین روز یکشنبه تصاویری از آتش گرفتن و برخواستن ستونی از دود غلیظ از روی این نفتکش را پخش کرد. چین 4 کشتی نجات و 3 قایق پاکسازی را به محل حادثه اعزام کرده، در حالی که کره جنوبی نیز یک کشتی و یک بالگرد اعزام کرده است.

تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود. این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.

کشتی باری چینی ای که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

میزان آسیب زیست محیطی و گستردگی حجم نفت نشت کرده به دریا هنوز مشخص نیست، اما با توجه به تناژ نفتی که این تانکر در حال حمل آن بوده، احتمالا این بدترین آلودگی از سال 1991 تاکنون خواهد بود. در آن سال 260 هزار تن نفت در نزدیکی ساحل آنگولا به دریا نشت کرده بود.

سخنگوی شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره جنوبی که قرار بود این محموله را دریافت کند گفته، این شرکت به دنبال راه های جایگزینی میعانات دیگر با محموله نابود شده است.

وی افزود، این شرکت ممکن است از ذخایر خود استفاده کند، از ایران بخواهد محموله دیگری ارسال نماید و یا به دنبال تامین میعانات جایگزین از قطر باشد. این حادثه بر فعالیت های روز دوشنبه شرکت هانوها تاثیری نداشته است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...