نسخه چاپی

دونالد ترامپ آزمایش سلامت می دهد

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریكا قصد دارد با انجام یك آزمایش سلامت به خبرهای ضد و نقیضی كه درباره سلامت جسمانی و روانی وی منتشر شده است، پایان دهد.

به گزارش نما، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با انجام یک آزمایش سلامت به خبرهای ضد و نقیضی که درباره سلامت جسمانی و روانی وی منتشر شده است، پایان دهد.

او قرار است نزد همان پزشکی آزمایش دهد که «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا آزمایش داده بود و نتایج این آزمایش در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. این آزمایش روز جمعه در مرکز پزشکی نظامی «والتر رید» در واشنگتن دی سی انجام می‌شود. والتر رید بزرگترین بیمارستان نظامی آمریکا محسوب می شود.

آزمایش سلامت جسمانی ترامپ حدود 2 ساعت به طول می انجامد و شامل آزمایش خون، ادرار و کنترل قلب است. همچنین پرسش هایی درباره عادات خواب و دیگر رفتارهای روزمره وی هم پرسیده می شود.

به نوشته تلگراف، این نخستین آزمایش رسمی سلامت ترامپ از زمان ورود وی به کاخ سفید است و او امیدوار است بتواند با این کار به شایعات مطرح شده درباره سلامت روانی اش پایان دهد.

انتشار اخبار مربوط به مشکلات روانی و جسمانی ترامپ، در روزهای اخیر به دنبال انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم:درون کاخ سفید ترامپ» به شدت گسترش یافته است. مایکل ولف، نویسنده این کتاب جنجالی نوشته است که پرزیدنت ترامپ نمی تواند دوستان قدیمی اش را شناسایی کند و حتی داستانهای تکراری را هم فراموش می کند.

این در حالی است که کاخ سفید گزارش‌های مطرح شده درباره سلامت ترامپ را که صلاحیت وی برای ریاست جمهوری را زیر سؤال می برد، شرم آور توصیف کرده است.

انجام آزمایش سلامت در سالهای اخیر به یک رسم و عادت برای رؤسای جمهور آمریکا تبدیل شده است و نیازی به تأیید کنگره ندارد. اوباما در مارس 2016 یک گزارش دو صفحه ای از آزمایش سلامت خود را منتشر کرد که همه نوع اطلاعات شامل قد، وزن، ضربان قلب و ... در آن ثبت شده بود.

این در حالی است که رؤسای جمهور آمریکا می توانند هر اطلاعاتی درباره آزمایش سلامت خود را که می خواهند، از دید عموم مخفی نگه دارند. دونالد ترامپ 71 ساله پیش از این هم یکبار اطلاعات آزمایش سلامت خود را برای مردم منتشر کرده بود. در دوره رقابت‌های انتخاباتی 2016، پزشک شخصی ترامپ اعلام کرد که او هیچ بیماری ندارد و در سلامت کامل به سر می برد.

۱۳۹۶/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...