نسخه چاپی

عربستان هم یارانه‌ها را هدفمند میكند

روزنامه الاقتصادیه از اقدام عربستان در بررسی برداشتن یارانه دولتی از كالاها و اعطای مستقیم آن به مردم از طریق كارت های هوشمند برای خرید كالا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه سعودی «الاقتصادیه» نوشت: عربستان درحال تدابیر جدی برای اجرای طرح "کارتهای یارانه" برای شهروندان در آینده نزدیک است.

این روزنامه افزود: هدف از این طرح، اعطای یارانه و حمایت دولتی مستقیم از شهروندان از طریق تسهیل بخشیدن در خرید کالاهای اساسی براساس نیازهای هرخانوار بدون اعطای این یارانه به تجار است.

به نوشته الاقتصادیه، این اقدام برای تضمین استفاده مصرف کنندگان از بیشترین حمایت دولتی و بازتاب مثبت آن بر قدرت خرید آنها می باشد.

روزنامه الاقتصادیه نوشت: وزارت بازرگانی و صنعت عربستان درحال بررسی فواید طرح کارت یارانه برای شهروندان است که حمایت و یارانه دولتی از طریق آن منتقل خواهد شد.

پیش بینی می شود که طرح کارت یارانه - در صورت اجرا شدن - همه اقشار مردم را بدون استثناء در بربگیرد و ارزش یارانه در این کارت های هوشمند براساس تعداد افراد خانواده و مقدار کالای یارانه ای سهمیه آنها مشخص خواهد شد که این امر باعث کنترل افزایش قیمت کالاها و تضمین استفاده شهروندان از این یارانه به طور مستقیم خواهد شد.

این روزنامه افزود: اگر یک خانواده کالاهای بیشتر از سقف تعیین شده در کارت خریداری نماید در این صورت مابه التفاوت قیمت آن را به طور طبیعی و بدون یارانه در فروشگاه خواهد پرداخت.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...