نسخه چاپی

باهنر: انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌قطبی است

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینكه برای انتخابات 92 سه جریان در حال شكل‌گیری است، گفت: جریان اصلاح‌طلبی، گروه دولت و جبهه پیروان خط امام و رهبری سه جریانی هستند كه در انتخابات حضور خواهند یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در اولین جلسه مسئولین واحدهای استانی و ستادی جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: ما تلاش می‌کنیم از کلیه ظرفیت‌های اعضا و دبیران در ارتقاء سطح کیفی و کمی جامعه اسلامی مهندسین استفاده کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: آقای ناظمی به عنوان قائم مقام دبیرکل معرفی و باتفاق آراء در شورای مرکزی انتخاب شدند و مسئولین واحدهای دیگر نیز به ترتیب واحد تشکیلات نیک‌فر، واحد ارتباطات مهندس شایسته‌نیا، واحد فنی و مهندسی را مفتح، واحد مالی و پشتیبانی را بدیعی به عهده گرفتند و صفری واحد آموزش را پذیرفتند و علی مردانی نیز مسئولیت دبیرخانه و دفتر دبیرکل را برعهده دارند در این دوره تدوین برنامه بر عهده واحدهای اجرایی خواهد بود که برنامه‌ریزی‌ها در حال اجرا است.

در ادامه ناظمی اعلام کرد: این جلسه اولین جلسه دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بعد از کنگره دهم است و از فرصت بدست آمده باید کمال استفاده را کند.

وی در ادامه افزود: شورای واحدها هر دو هفته یکبار جلسات را برگزار و برنامه‌ها را بررسی و تصویب نمایند و در این راستا در استان‌ها نیز همین اهداف و برنامه اجرا شود و با یک انسجام و همگرایی و هم افزایی برنامه‌ها با ارائه گزارش عملکرد، بتوانیم به اهداف والای جامعه اسلامی مهندسین برسیم.

ناظمی تصریح کرد: در این مقطع انتخابات ریاست جمهوری مهمترین برنامه جامعه اسلامی مهندسین است و جامعه اسلامی مهندسین نشان داده در بین تشکلات سیاسی فعالیت چشمگیری در مسائل سیاسی روز کشور و موضع گیری‌ها داشته و امید است با فعالیت بیشتر این حضور را پررنگ‌تر کند.

وی افزود: اطلاعاتی که از استان‌ها به مرکز می‌رسد علاوه بر دوری از یکسونگری‌ها و تصمیمات یکطرفه، می‌تواند تصمیمات جامع تری را در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی اتخاذ نمود.

در ادامه ابن نشست نیکفر مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی بیان داشت: برنامه نیمه دوم سال 1391 توسط واحدهای تخصصی تدوین شده و امید است با تصویب در این جلسه و ابلاغ آن به استان‌ها و مرکز بتوانیم فعالیت چشمگیری را مطابق با اهداف جامعه اسلامی مهندسین تا پایان سال داشته باشیم.

وی ادامه داد: با بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت اصلاح امور باشد و به مسئولین دستگاه اجرایی و دفتر مرکزی منعکس گردد تا اقدامات لازم بعمل آید.

نیک‌فر بیان داشت: برنامه‌های آموزشی نیز تنظیم شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود و باید استان‌ها طبق آن برنامه سریعاً اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کنند.

در ادامه جلسه؛ مسئول واحد ارتباطات گفت: واحد ارتباطات در نیمه دوم سال برنامه جامعی را در سطوح دفتر مرکزی و استان‌ها تدوین نموده که در اجرای این برنامه امیدواریم که سطح ارتباطات درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی توسعه یابد.

شایسته‌نیا افزود: واحد ارتباطات در سه بخش روابط عمومی و امور بین‌الملل با مسئولیت عادل بنائی و رابط احزاب و تشکل‌ها به مسئولیت بهادر ولی‌زاده و خبرگزاری در حال اجرا است و واحدهای استانی سریعتر نماینده واحدها را به عنوان رابط و نماینده روابط عمومی معرفی نمایند تا سریعتر برنامه های تدوین و تصویب شده را اجرایی کرد.

همچنین بدیعی مسئول واحد مالی پشتیبانی ادامه داد: با توجه به انتخابات مجلس بخش اعظمی از بودجه در انتخابات هزینه شده و امید است در ادامه فعالیت‌ها به دفع مشکلات استان‌ها توجه ویژه خواهد شد.

در ادامه جلسه دبیران استان‌ها با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود مسائل تکمیلی مهمی را در راستای اهداف جامعه اسلامی مهندسین بیان کردند که در نهایت بعضی از پیشنهادات مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس در جمع‌بندی مباحث مطرح شده باهنر ابتدا به اخبار مطرح در کشور پرداخت و اضافه کرد: فضای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در کشور غبارآلود است و باید وزن علل این مشکلات را تعیین نموده و ببینیم هر کدام چه نقشی در این غبار آلودی دارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: سهم تحریم در این اوضاع و احوال مورد بحث است و هر یک از صاحبنظران درصدی را به این موضوع اختصاص می‌دهد و بیشتر صاحبنظران اوضاع کنونی اقتصاد کشور را مرتبط با بی‌مدیریتی و بدمدیریتی دولتمردان می‌دانند و ابراز می‌د‌ارند که موضوع تحریم‌ها از اول انقلاب موجود بوده و اکنون کمی بیشتر شده و نباید این اندازه بر اقتصاد کشور تأثیر بگذارد لذا این اوضاع اقتصادی را باید ناشی از بد مدیریتی نظام مدیریتی دولت دانست.

باهنر در ادامه بیان داشت: اکنون باید توجه داشت ما یک جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را با جهان استعمار داشته و داریم و با استفاده از تدابیر هوشمندانه رهبری فرزانه بر این مشکلات فائق خواهیم آمد.

وی افزود: با تدابیر ویژه‌ای که با هماهنگی و همفکری دولت و مجلس اندیشیده شده است الحمدالله در مورد کالاهای اساسی و دارو در وضعیت مطلوبتری نسبت به گذشته برخوردار هستیم و خانوارها مطمئن باشند که این کالا با نازلترین قیمت به دستشان خواهد رسید .

در ادامه باهنر به موضوعات سیاسی جامعه پرداخته و گفت: در بحث انتخابات 92 سه جریان در حال شکل گیری هستند که عبارتند از جریان اصلاح طلبان که به سه گرایش تقسیم می شوند .

وی افزود: جریان دوم گروه دولت هستند که هنوز به دنبال وارد کردن مشایی به انتخابات هستند. و جریان سوم نیز جبهه پیروان خط امام و رهبری می باشند که با تبعیت از ولایت و رهبری در انتخابات حضور خواهند یافت .

وی در ادامه تصریح کرد: گروههای دیگری نیز در حال فعالیت هستند که کار خود را کلید زدند و بعضی چراغ روشن و بعضی دیگر چراغ خاموش در حال فعالیت هستند و وابستگی خود را به تشکلهای سه گانه اصلی فوق اعلام ننموده اند.

وی ادامه داد: احتمال دارد شکل حضور کاندیداها در انتخابات 92 ریاست جمهوری مانند انتخابات 84 باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: جامعه اسلامی مهندسین نیز در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری در حال بررسی کاندیداها می باشد و امیدواریم تا دو الی سه ماه آینده کاندیدای موردنظر خود را اعلام نماییم.

وی تصریح کرد. انتخابات شورای شهر در سطح کشور بسیار مهم بوده و می تواند در انتخابات ریاست جمهوری آینده و اداره امور کشور تأثیر بسزایی داشته باشد و جامعه اسلامی مهندسین نیز باید قویاً در این انتخابات حضور داشته باشد.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...