نسخه چاپی

گزارش روسیه از وضعیت وخیمِ انسانی در رقه

نماینده روسیه در شورای امنیت با ابراز نگرانی جدی از اوضاع انسانی در شهر رقه سوریه، ائتلاف به سركردگی آمریكا را مسئول بازسازی این شهر دانست.

به گزارش نما، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ اعلام کرد که این کشور در نشست غیرعلنی شب گذشته شورای امنیت که برای بررسی اوضاع شهر "رقه" سوریه برگزار شده بود، توجه اعضای این شورا را به «وضعیت وحشتناک انسانی» در این شهر سوری جلب کرده و این اوضاع را نزدیک به «فاجعه» ارزیابی کرد. این نشست به درخواست روسیه برگزار شده بود.

نبنزیا بعد از مباحثات شورای امنیت در گفت‌وگو با خبرنگاران روس گفت: «صحبت بر سر اوضاع انسانی در شهر رقه است که بسیار وحشتناک بوده و کاملا مشخص است که هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع در این شهر صورت نگرفته است. همتایان آمریکایی ما برای آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش، آن را با خاک یکسان کردند، اکنون همه مناطق این شهر مین زدایی شده، ولی رقه پر از اجساد کشته شدگان است و خطر بروز بیماریهای واگیردار بسیار جدی است، این شهر آب و برق ندارد و هیچ مرکز پزشکی در آنجا فعالیت ندارد.»

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد که در حال حاضر هیچ اقداماتی برای بازسازی شهر رقه صورت نگرفته و ساکنین آن نمی توانند به خانه های خود بازگردند. آنها در شرایط بسیار دشوار و غیرانسانی در اردوگاههای پناهجویان زندگی می کنند. و وضعیت انسانی در شهر رقه «نزدیک به فاجعه» است.

به عقیده واسیلی نبنزیا، مسئولیت بازسازی و رسیدگی به وضعیت انسانی شهر رقه برعهده به اصطلاح ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده آمریکاست. وی گفت: «فکر می کنم همان کسانی که این شهر را از دست داعش پس گرفته اند، باید مسئولیت بازسازی آن را نیز برعهده بگیرند. در حالیکه متاسفانه کوچکترین اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.»

این دیپلمات همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، ابراز امیدواری نمود که نمایندگان سازمان ملل در کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه که قرار است بزودی در بندر سوچی روسیه برگزار شود، شرکت کنند، برای اینکه کار در چارچوب این کنگره در جهت منافع سازمان ملل خواهد بود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...