نسخه چاپی

روسیه به رفتار تركیه در ادلب اعتراض كرد

وزارت دفاع روسیه از ستادكل ارتش و سرویس اطلاعاتی تركیه خواست تا رژیم آتش‌بس در استان ادلب سوریه را با دقت بیشتری كنترل كنند.

به گزارش نما، وزارت دفاع روسیه در نامه هایی خطاب به ستادکل نیروهای مسلح و سازمان اطلاعات ملی ترکیه، به آنها در مورد ضرورت رعایت کامل رژیم آتش بس در منطقه کاهش تنش «ادلب» در خاک سوریه که کنترل آن برعهده آنهاست، تاکید کرد.

روزنامه «کراسنا زوزدا» (روزنامه داخلی وزارت دفاع روسیه) با اعلام این مطلب، یادآور شده که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تلاش برای حمله به تاسیسات نظامی روسیه در سوریه در شب 6 ژانویه با استفاده از پهپادها توسط نیروهای تروریستی از منطقه کاهش تنش "ادلب" که نیروهای مسلح به اصطلاح "مخالفان میانه رو" در آنجا فعال هستند، صورت گرفته است.

بر اساس این اطلاعات، در نامه های ارسال شده به آنکارا، از مقامات نظامی و اطلاعاتی ترکیه خواسته شده تا بطور کامل به تعهدات خویش در قبال تامین رعایت رژیم آتش بس در این منطقه که تحت کنترل آنها قرار دارد، پایبند بوده و عمل کنند.

به نوشته این روزنامه، مقامات آگاه در وزارت دفاع روسیه همچنین یادآور شده اند که مسکو تنها بعد از آنکه در مورد شواهد جدی پیرامون چگونگی حمله اخیر به تاسیسات نظامی روسیه در خاک سوریه اطمینان حاصل نمود، با حداکثر شدت لحن، مسئله حمایت تجهیزاتی کشورهای خارجی از تروریستها در سوریه برای فراهم سازی مقدمات حملات پهپادی را مطرح کرده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...