نسخه چاپی

دریافت عوارض اجتماعی از برخی مراكز خرید

عضو شورای شهر تهران گفت: به شهرداری پیشنهاد دادیم از برخی مراكز خرید كه باعث بروز ترافیك در خیابان‌ها می‌شوند عوارض اجتماعی دریافت شود.

به گزارش نما، ناهید خداکرمی با تأکید بر این موضوع که معضل ترافیک مسأله جدی در پایتخت است، گفت: برای رفع این مشکل باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح ترافیک فعلی، گفت: 38 سال از اجرای طرح فعلی می‌گذرد و قطعاً این طرح نیاز به تغییر و تحول دارد.

وی با اشاره به طرح ترافیک جدید گفت: باید همه افراد حق ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند نه اینکه مختص افراد خاص باشد و عده‌ای دیگر محروم شوند.

خداکرمی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای کنترل ترافیک و رفت و آمد سریع طرح‌های مختلفی اجرا می‌کنند،‌گفت: در خیلی از کشورها نیز طرح ترافیک فعلی ما اجرا می‌شد اما با گذشت زمان تغییرات متعددی در آن ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر اساس مطالعاتی که از قبل صورت گرفته می‌خواهد طرح جدیدی را اجرا کند، گفت: با این کار ترافیک مدیریت می‌شود و زمان‌های پیک عبور و مرور تغییر می‌کند.

خداکرمی با بیان اینکه در گذشته نیز سقف استفاده مردم از طرح ترافیک روزانه بیش از 17 هزار نفرنبوده است، گفت: با اجرای طرح جدید گره‌های ترافیکی باز می‌شود و کار شفاف می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک جدید شهرداری در کمیسیون سلامت تصویب شده است، گفت: البته پیشنهاداتی برای این طرح ارائه کردیم یکی از پیشنهادات این بود که این طرح ابتدا به صورت پایلوت ایجاد شود و بگوییم که سه ماه این طرح را اجرا می‌کنیم اگر خوب بود ادامه می‌دهیم اگر نه برنامه دیگری می‌ریزیم و روش را تغییر می‌دهیم. همچنین پیشنهاد شد که به پزشکان، خبرنگاران و برخی شغل‌های خاص که نیاز به تردد دائم دارند و کارهایشان با فوریت است آپشن‌هایی در نظر گرفته شود که این افراد به صورت سالانه طرح را خریداری کنند.

به گفته خداکرمی، قیمت پیشنهادی برای آرم خبرنگاران حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است همچنین پیشنهاد داده شد شغل‌هایی که باعث بروز آزار و اذیت برای همسایگان و همچنین اختلال در ترافیک ایجاد می‌کنند مانند برخی از مراکز خرید که باعث بروز ترافیک در خیابان‌ها می‌شود از این مراکز عوارض اجتماعی دریافت شود. این کشور مال همه است و باید افرادی که به شهر هزینه تحمیل می‌کنند عوارض آن را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: ما این پیشنهاد را داده‌ایم و قرار است شهرداری آنها را بررسی کند.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که به احتمال زیاد طرح ترافیک جدید تصویب می‌شود، گفت: با اجرای این کار عدالت اجتماعی انجام و دسترسی به امکانات در شهر برای همه فراهم می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...