نسخه چاپی

باز هم قرآن‌سوزی / این بار در سوریه!

ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها توانست مسجد تاریخی حلب را پاكسازی كند و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد كه گروههای تروریستی قرآن‌ها را به آتش كشیده‌اند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه المیادین نوشت: ارتش سوریه در عملیاتی گسترده توانست مسجد اموی که از آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید را پاکسازی کند.

نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور با بیرون راندن تروریست‌های مسلح از محوطه و داخل مسجد اموی حلب پس از درگیری‌های شدیدی که در محوطه این مسجد بین دو طرف روی داد، هم اکنون کنترل این مسجد را در دست دارند.

بعد از ظهر روز گذشته تروریست‌های مسلح با یورش به مسجد جامع اموی حلب در آن نفوذ کرده و کنترل آن را به دست گرفتند و بخش‌هایی از این مسجد تاریخی را به آتش کشیدند.


«وحید العقاد» استاندار حلب نیز در این باره گفت: تروریست‌ها با آگاهی از اینکه نیروهای ارتش سوریه در داخل مسجد حضور ندارند و این مسجد تنها از بیرون محافظت می‌شود، با حفر یک تونل طولانی از منطقه قدیمی شهر حلب به داخل مسجد راه یافتند، به گونه‌ای که یک سر این تونل به مناطق قدیمی شهر حلب متصل می‌شد و سر دیگر از محراب مسجد اموی سردر می‌آورد.

تروریست‌ها پیش از این نیز بازار حلب را هدف حمله قرار دادند و این اثر که در یونسکو ثبت شده بود را به آتش کشیدند.

فیلم منتشر شده توسط المیادین نشان می‌دهد که تروریست‌ها بخش‌هایی از این مسجد را به آتش کشیده‌اند و تعدادی از قرآن‌ها و دیگر کتب دینی نیز در آتش سوخته است.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...