نسخه چاپی

هلاكت افسر بلندپایه عربستانی در سوریه

سردبیر شبكه خبری العالم با تشریح وضعیت كنونی سوریه آماری از تعداد كشته‌ شدگان ارائه داد و گفت: یك افسر بلندپایه عربستانی شب گذشته در سوریه كشته شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حکم حسین امهز سردبیر شبکه خبری العالم بعدازظهر امروز در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به سه بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن وسیله اطلاع‌رسانی است، بخش دوم نحوه تولید و سومین بخش آن را شنونده تشکیل می‌دهد که باید با نگاه اساسی به شنونده در جهت تولید خبر گام برداشت.

وی افزود:‌ در ابتدای قرن گذشته غرب جهان را به چند قسمت تقسیم کرد که این تقسیمات بدون در نظر گرفتن مرزهای بین‌المللی است و امروز کشورهای عربی به این سیاست غرب گام گذاشته‌اند.

سردبیر شبکه خبری العالم عنوان کرد: ایجاد فتنه،‌ پخش شایعات و همچنین گسترش مسائل قبیله‌ای و طایفه‌ای از مواردی بود که غرب با ایجاد آنها قصد داشت تا منطقه و محور مقاومت را از بین ببرد.

حسین امهز یادآور شد:‌ پس از اینکه شایعه‌پراکنی و درگیری‌های قبیله‌ای و طایفه‌ای غرب را به اهدافش نرساند روش‌های دینی و مذهبی به خصوص در عربستان و پاکستان مورد استفاده غرب قرار گرفت.

وی با اشاره به جنگ سرد بین آمریکا و شوروی عنوان کرد: غربی‌ها قصد داشتند تا از طریق انحرافات مذهبی مسلمانان را علیه شوروی تحریک کنند و در این راستا هزاران نفر از جوانان افغان را علیه شوروی بسیج کردند.

سردبیر شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه در روزهای آتی اخبار خوشحال‌کننده‌ای پیرامون وقایع سوریه در روزنامه‌ها منعکس می‌شود، تأکید کرد: پس از افغانستان غربی‌ها جنگ با ایران را مطرح کردند و با ایجاد فتنه میان اعراب و ایرانی‌ها و همچنین حمله به ایران با سرمداری صدام حسین ملعون قصد داشتند تا محور مقاومت را نابود کنند ولی با رهبری امام خمینی و رشادت‌های مردم ایران در این موضوع نیز ناکام ماندند.

حسین امهز تأکید کرد:‌ راهبرد دیگر غربی‌ها اختلاف پراکنی میان شیعه و سنی و سنی و سنی بود که امروز نیز در سوریه به راه افتاده است و غربی‌ها از تمام ابزار خود که در گذشته از آن استفاده می‌کردند و همچنین فتنه شیعه و سنی و تکفیری و غیرتکفیری برای شکست سوریه و در نهایت مقاومت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ صهیونیست‌ها و غربی‌ها مثلث، ایران و حزب‌الله را مورد هدف قرار داده‌اند و پس از شکست نظامی مسائل سیاسی را وارد کرده تا لبنان را از داخل ضعیف کنند ولی در این موضوع نیز شکست خوردند.

حسین امهز اذعان کرد: استکبار حتی سیدحسن نصرالله را تهدید و پیشنهاد 60 میلیارد دلاری به وی ارائه کرد تا دست از لبنان بکشد ولی همچنان محور مقاومت با مثلث سوریه، ایران و حزب‌الله پایدار و در حال عبور از بحران‌ها و فتنه‌هاست.

سردبیر شبکه خبری العالم با اشاره به شکست سیاست‌های خوش‌آمدگویی‌های آمریکا به ایران یادآور شد: آمریکایی‌ها و مستکبران که در مواجهه با حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران شکست مفتضحانه‌ای خوردند این بار می‌خواهند ضلع سوم مقاومت یعنی سوریه را مورد هدف قرار دهند که ترور رفیق حریری نیز در راستای این موضوع و اختلاف‌ انداختن میان ملت لبنان و سوریه بود.

وی ادامه داد: تاکنون ارتش سوریه توانسته تسلط خود را بر اراضی این کشور کامل کند و با توجه به اطلاعاتی که از منابع آگاه کسب شده ارتش سوریه به پایان دادن جنگ در حلب و حمص نزدیک شده است.

حسین امهز تصریح کرد: افراد مسلح در این دو استان حدود 15 تا 20 درصد منطقه را تحت تسلط دارند که این مناطق نیز به زودی توسط ارتش سوریه پاکسازی خواهد شد.

سردبیر شبکه خبری العالم ادامه داد: شاید برخی رسانه‌ها از کشته شدن دهها نفری تکفیری‌ها و تروریست‌ها در سوریه سخن بگویند ولی واقعیت این است که روزانه صدها نفر از تروریست‌ها در سوریه به هلاکت می‌رسند.

‌حسین امهز خاطرنشان کرد: با توجه به عملیات‌های اطلاعاتی انجام شده در داخل خاک سوریه تعدادی از تروریست‌ها و افراد مسلح خارجی دستگیر شدند که تعدادشان به هزار نفر می‌رسد.

سردبیر شبکه خبری العالم اعلام کرد: شب گذشته نیز تعدادی از افسران ‌‌عربستان در سوریه دستگیر و کشته شدند که در بین آنها یک افسر بلندپایه عربستانی نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه توانسته حلب را به چند قسمت تقسیم کند، یادآور شد: ارتش سوریه با تقسیم حلب و حمص به چند منطقه توانسته تروریست‌ها را در حصار قرار داده و هر روز آنها را ضعیف‌تر کند.

حسین امهز تأکید کرد: اینکه سیدحسن نصرالله از ارائه پیشرفت‌های دیگری از حزب‌الله در آینده خبر می‌دهد نشان از دست یافتن حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران به این پیشرفت‌های عظیم است.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...