نسخه چاپی

وعده خوش غضنفری درباره بازار ارز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ارز خدماتی مورد نیاز بیماران، دانشجویان و مسافران و همچنین جذب و جهت‌دهی ارز صادركنندگان در مركز مبادلات ارزی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ،مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران گفت: این کار موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد می‌شود و قیمت بازار آزاد ارز به قیمت ارز مرکز مبادلات ارزی نزدیک خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه تامین ارز برای خدمات مورد نیاز مردم از طریق بانک مرکزی و دو بانک عامل ملت و تجارت آغاز شده است.

غضنفری در خصوص جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان نیز گفت: وقتی صادرکنندگان از صددرصد معافیت مالیاتی برخوردارند در قبال آن باید حداقل، ارزی را که وارد کشور کرده‌اند برای تامین کالاهای مورد نیاز تولید، صرف کنند و این یک تعهد دوجانبه میان دولت و صادرکنندگان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از مرکز مبادلات ارزی و بررسی روند فعالیت بیست روزه این مرکز اظهار داشت: حدود 3000 فقره ثبت سفارش و تخصیص حدود یک میلیارد دلار ارز مبادله ای در این مرکز حکایت از فعالیت بسیار خوب آن دارد.

وی افزود: اگر این مرکز شکل نمی گرفت باید یک میلیارد دلار در بازار آزاد تامین ارز می شد و به طور قطع این موضوع روی قیمت بازار آزاد اثر منفی می گذاشت و مواد اولیه تولید بسیار گران تامین می شد و در نهایت به بالا رفتن قیمت تمام شده می انجامید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مرکز می تواند حالت معکوس داشته باشد و با پایین آوردن قیمت ارز، به تقویت تولید ملی کمک فراوانی کند.

تعلق ارز مبادله ای به گروه کالایی اولویت 8

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توافق بانک مرکزی از روز چهارشنبه گروه کالایی اولویت 8 نیز به فهرست گروه کالاهایی مرکز مبادلات ارزی اضافه می شود.

اقای غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش گروه کالاهایی اولویت 10 و بخشی از کالاهای اولویت 9 را حذف کرد.

وی گفت:‌ از مردم انتظار داریم کالاهایی که جزء اولویت گروه کالایی 9 و 10 و تولید داخل هستند استفاده کنند.

۱۳۹۱/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...