نسخه چاپی

پیشنهاد نتانیاهو برای مبادله كرانه باختری با سینا

یك روزنامه صهیونیستی گزارش داد نخست‌وزیر این رژیم چند ماه بعد از شكست مذاكرات موسوم به صلح، به آمریكا پیشنهادی برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی داده است.

به گزارش نما، تعدادی از مسئولان آمریکایی اعلام کردند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2014 به دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشنهاد داده بود اجازه انضمام شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به فلسطین اشغالی داده شود و فلسطینی‌ها در مقابل آن بر بخشی از مناطق شمالی صحرای سینا نزدیک به نوار غزه دست پیدا کنند.

بر اساس گزارش روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو در آن زمان به اوباما و وزیر خارجه‌اش «جان کری» گفته «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد. اما پس از بررسی‌هایی که آمریکایی‌ها انجام دادند، مشخص شد پاسخ مصر منفی است.

در ادامه این گزارش آمده است نتانیاهو چند ماه پس از شکست مذاکرات موسوم به صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با نظارت آمریکا، این پیشنهاد را به اوباما داده است.

هاآرتص افزود در آن زمان بیشتر مسئولان آمریکایی، طرح نتانیاهو را هدر دادن وقت دانستند و گفتند طرف فلسطینی با آن موافقت نخواهد کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...