نسخه چاپی

نواب:

مسئولان با پرسش‌های رهبر انقلاب برخورد شعاری نكنند

عکس خبري - مسئولان با پرسش‌هاي رهبر انقلاب برخورد شعاري نکنند

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع جوانان و دانشجویان خراسان شمالی و طرح پرسش‌هایی در مورد سبك زندگی ایرانیان گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم یكی از تاریخی‌ترین سخنرانی‌های خود را بیان داشتند و در حقیقت مانیفستی را بیان كردند كه ضروری است مسئولان امر به صورت عملی و منطقی با آن برخورد و برای آن برنامه‌ریزی كنند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه باید برای تحقق این مانیفست برنامه‌ریزی چندین ساله داشت، اظهار کرد: ضروری است که پاسخ دادن به این پرسش‌ها و برنامه‌ریزی برای آن در سرلوحه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط قرار بگیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پرهیز همزمان از از سطحی‌نگری، تحجر و سکولاریسم گفت: متاسفانه سطحی‌نگری آفت کشور شده است و این آفت در برخورد با مسائل مختلف کشور از جمله در ارتباط با مسائل دینی وجود دارد.

نواب با بیان اینکه "دین اسلام و مکتب تشیع مبتنی بر عقلانیت است"، ادامه داد: با وجود این موضوع متاسفانه در برخورد با مسائل دینی بعضا سطحی‌نگری می‌شود و از طرف دیگر تحجر نیز در جامعه مشاهده می‌شود و من فکر می‌کنم تحجر و سطحی‌نگری در مسائل و افراط در این دو زمینه افراد به سمت سکولاریسم سوق می‌دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "باید رفتارها مبتنی بر عقلانیت باشد و برداشت عقلانی از دین شود"، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 20 پرسش مهم را در سخنرانی خود مطرح کردند که باید به تک تک آنها پاسخ داد.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟"، گفت: اگر پاسخ این پرسش داده شود، بسیاری از مشکلات از مشکل تیم ملی فوتبال گرفته تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی حل می‌شود. ایرانیان در طول تاریخ اولین تجربه کار جمعی را در حدود 500 سال قبل ارائه دادند و اکنون جای پرسش است که چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف شده و چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل بعضا رعایت نمی‌شود؟

وی همچنین تاکید کرد: مسئولان نباید با پرسش‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است بصورت شعاری برخورد کنند بلکه باید برخورد منطقی داشته باشند و برای پاسخگویی به آنها و حل آنها برنامه‌ریزی کنند.

نواب در پایان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این سخنان به نحوی تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور را که موجب شده بعضا از قافله رشد بشری عقب بمانیم، مطرح کردند و ضروری است همه مسئولان برای پاسخگویی به این پرسش‌ها و حل آنها به کمک مردم بسیج شوند.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...