نسخه چاپی

اژه‌ای:‌ فضای مجازی پر شده از مفسده‌ها

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب كه فضای مجازی رها شده است گفت: امروز فضای مجازی مفسده های امنیتی، اقتصادی ، اخلاقی به همراه دارد.

به گزارش نما، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه معاون قضایی دادستان اظهار کرده که ما به مسئولان وزارت ارتباطات درباره فضای مجازی تذکر داده بودیم، شما هم یک ضرب‌العجل داده بودید، آیا پرونده ای تشکیل شده ؟ گفت: ما بر این اعتقاد بوده و هستیم که باید از فناوری های نوین مثل پیام رسان ها استفاده کرد اما حتما باید از سوی ایران یک مدیریتی باشد.

وی ادامه داد: همانطور که در هیچ کشوری به کشور دیگری اجازه نمی‌دهند که به شئونات آن کشور دیگر مسلط باشد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: از سوی دیگر فضای مجازی رها شده امروز مفسده های امنیتی، اقتصادی ، اخلاقی به همراه دارد.

اژه ای گفت: آیا با وجود این همه مفسده ما باید این فضا و مدیریتش را رها کنیم و کاری نکنیم؟

شورای عالی فضای مجازی اعلام کردند که ما سیاست گذاری می کنیم، ما هم که نمی خواهیم جلوی فضای مجازی را بگیریم و محدودیت ایجاد کنیم، مردم نباید محروم شوند حتی می گوییم باید اینترنت آزادتر و ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد اما می گوییم باید کنترل شود.

وی افزود: ما همان زمان هم گفتیم اگر اقدام نکنند قوه قضاییه وارد می شود. وزارت ارتباطات آن زمان قول دادند و از ما یک فرضت ٣ ماهه و بعد ٦ ماهه گرفتند کارهایی شد اما کافی نبود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هرکسی بتواند کاری کند و نکند اشتباه است حالا آیا می شود کاری بکنند و نکردند؟

اژه‌ای افزود: من از لحاظ فنی وارد نیستم اما افراد فنی می گویند که می شود هم فیلتر نکنیم هم مدیریت کنیم اما هزینه دارد. اگر روزی ثابت شود که می شده و نکردند باید تحت تعقیب قرار گیرند.

وی ادامه داد: هیچ کس تردید ندارد که در اغتشاشات اخیر فضای مجازی موثر بوده است و بر همین اساس محدودیت ایجاد شد. آیا این ضررها امکان تکرار ندارد؟
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...