نسخه چاپی

كمبودی در تامین ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد

بیابانی با اشاره به اینكه مشكلی در ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد،گفت: ذخیره سازی میوه شب عید نباید به عوامل دولتی واگذار شود؛ چراكه هزینه های تولید، سورت و بسته بندی مشخص است و دولتی بودن این امر تنها گرانی كاذب در بازار ایجاد می‌كند.

به گزارش نما، عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه به ذخیره سازی میوه شب عید از سوی بخش دولتی ایراداتی وارد است، اظهار کرد: ذخیره سازی میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های زیر مجموعه واگذار شده است؛ در حالیکه این امر به منظور جلوگیری از رانت عده ای خاص باید به اتحادیه واگذار شود و تنها دولت به عنوان دستگاه حاکمیتی براین امر نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران 13 تعاونی وجود دارد، افزود: در صورت واگذاری ذخیره سازی شب عید به تعاونی‌ها، آنها موظف به ذخیره محصول برحسب استانداردهای دولت و عرضه به موقع محصول در بازار هستند.

بیابانی با اشاره به اینکه مشکلی در ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد،گفت: ذخیره سازی میوه شب عید نباید به عوامل دولتی واگذار شود؛ چراکه هزینه های تولید، سورت و بسته بندی مشخص است و دولتی بودن این امر تنها گرانی کاذب در بازار ایجاد می‌کند.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه در ذخیره سازی شب عید از بخش خصوصی و اتحادیه ها کمک گرفته نشده است، تنها عده ای خاص سود عایدشان می شود که این امر زیبنده نیست.

وی در خاتمه از فراوانی تولید مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید مرکبات شمال نسبت به سال های گذشته، هیچ گونه کمبودی در تامین ذخیره سازی میوه شب عید وجود ندارد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...