نسخه چاپی

اعتراض آفریقای جنوبی به اظهارات توهین‌آمیز اخیر ترامپ

وزارت خارجه آفریقای جنوبی از شخص دوم سفارت آمریكا در این كشور درخواست كرده است تا درباره اظهارات توهین‌آمیز اخیر ترامپ، توضیح دهد.

به گزارش نما، وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی روز یکشنبه در خصوص اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سفارت این کشور در پرتوریا اعتراض کرد.

ابلاغ اعتراض آفریقای جنوبی به سفارت آمریکا در حالی است که بر اساس گزارش های منتشر شده، ترامپ اخیرا اعلام کرد برخی مهاجران از کشورهای آفریقایی و هاییتی، از کشورهای "کثافت خانه" می آیند.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی این اظهارات ترامپ را "خام و توهین آمیز" خواند و گفت اقدام ترامپ در تکذیب طرح این سخنان، به صورت قاطع و آشکار صورت نگرفت و پذیرفتنی نیست.

در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی در این باره آمده است: "روابط میان آفریقای جنوبی و آمریکا و همچنین روابط میان سایر کشورهای آفریقایی با آمریکا، باید بر اساس احترام و فهم متقابل باشد."

در ادامه این بیانیه آمده است وزارت خارجه آفریقای جنوبی از شخص دوم سفارت آمریکا در این کشور درخواست کرده است تا درباره اظهارات اخیر ترامپ، توضیح دهد.

سخنان توهین آمیز ترامپ، مورد انتقاد شدید بسیاری از کشورهای آفریقایی و همچنین سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر قرار گرفت. وزارت امور خارجه بوتسوانا نیز پیشتر، سفیر آمریکا را در این کشور احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را به این سخنان ترامپ اعلام کند.

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...