نسخه چاپی

لاریجانی: ترامپ با حرفهای موهن كشورها را تحریك می‌كند

رئیس مجلس با بیان این مطلب كه تاسف خودم را از اظهارات رئیس جمهور آمریكا اعلام می‌كنم، افزود: این دوره به سمت توحش مدرن می‌رویم كه با حرفهای موهن، كشورها را تحریك می‌كنند.

به گزارش نما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلام صبح امروز در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از زمان تاسیس بین المجالس، توجه به توسعه اقتصادی کشورهای اسلامی مورد توجه بوده است.

وی افزود: امروز امکانات خوبی در کشورهای اسلامی است که منابع و معادن قابل توجهی دارند اما اکنون این امکانات کشورهای اسلامی از هم دور هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند، تصریح کرد: ما باید در همه این سال‌ها به این موضوع توجه بیشتری می‌کردیم که چگونه ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار گیرد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: جمهوری اسلامی این مسیر را طی می‌کند و اولویت ما برای روابط اقتصادی، کشورهای اسلامی است.

لاریجانی به بحرانی که از نظر تروریستی در منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت: این مسئله گرفتاری‌های جدی برای کشورهای اسلامی درست کرده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه عنوان کرد: هرچند که ما همواره گفته ایم در کنار کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه در مقابله با تروریسم قرار داریم، اما ترورسیم یک موضوع مهاجرپذیر است؛ هرچند که تروریست‌ها در این دو کشور ضربه خورده‌اند اما باید در برابر این پدیده، ید واحده باشیم و جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم است.

لاریجانی با بیان اینکه همان مقدار که ما متفرق باشیم، دیگران از فاصله ما سواستفاده و آن را تشدید می‌کنند، یادآور شد: دیدیم در حوادث اخیر به جای آنکه کشورهای اسلامی کنار هم بنشینند و مسائل را حل کنند، دیگران از آن سوء استفاده کردند.

وی با بیان این مطلب که تاسف خودم را از اظهارات رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کنم، افزود: این دوره به سمت توحش مدرن می‌رویم که با حرفهای موهن، کشورها را تحریک می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب اضافه کرد: هیچ رئیس جمهوری نباید کشورهای دیگر را تحقیر کند؛ این نه تنها به دوستی کشورها کمک نمی‌کند بلکه شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود از ابراز همدردی رئیس مجلس مالی درباره حادثه نفتکش تشکر کرد و گفت: امیدوارم خدا به خانواده‌های قربانیان این حادثه صبر دهد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...