نسخه چاپی

برنامه قشنگ شما برای حل مشكل معیشت مردم چیست؟

عکس خبري -برنامه قشنگ شما براي حل مشکل معيشت مردم چيست؟

دبیر كل جبهه پایداری در حالی سوال از رئیس جمهور را قشنگ نمی داند كه امضای بسیاری از اعضای این تشكل نوپا در پای بیانیه حمایت از سعید مرتضوی دیده می شود.

به گزارش نمابه نقل ازافكار، دبیرکل جبهه پایداری معتقد است سوال از رئیس جمهور نتیجه اش لج و لجبازی دوباره است و قشنگ در نمی آید.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در گفت وگویی در خصوص ارزیابی اش درباره سوال از رئیس جمهور، اعلام کرده است من با این کارها در این شرایط موافق نیستم، منتها باید در یک فرصت موسع به این مساله بپردازم.

معلم اخلاق دولت، درباره اینکه نمایندگان مجلس به دلیل گرانی اقلام مختلف کالا و نوسانات ارزی به این اقدام روی آورده اند افزوده: دغدغه درباره گرانی درست است ولی با این روش چیزی پیش نمی رود. باید تعامل باشد؛ این کار نتیجه اش لج و لجبازی است و قشنگ در نمی آید.

لازم به ذکر است، سوال از رئیس جمهور با ۱۰۲ امضا به هیات رئیسه مجلس تحویل و به دنبال آن جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

در بخشی از متن این سوال آمده است: نظر به این که وزیر امور اقتصادی و دارایی خود را از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نمی داند و رئیس کل بانک مرکزی نیز از حضور در مجلس خودداری ورزید و به طور کلی مسئولان اقتصادی کشور تلویحا نشانی جناب عالی را به عنوان تصمیم گیر اصلی می دهند و از طرفی مطابق قانون پولی و بانکی کشور مسئول تنظیم و اجرای سیاست ها و مقررات مربوط به معاملات ارزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و طبق بند (۵) ماده (۱۰) قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ریاست مجمع بانک مرکزی بر عهده رئیس جمهور قرار گرفته و همچنین تمام مصوبات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی دولت و کار گروه ویژه تحریم باید به تایید جناب عالی برسد، مستدعی است درباره علت تعلل دولت در تصمیم‌گیری در خصوص تنظیم بازار ارز و رهاسازی آن در مدت مذکور توضیح بفرمایید.

گفتنی است دبیر کل جبهه پایداری در حالی سوال از رئیس جمهور را قشنگ نمی داند که امضای بسیاری از اعضای این تشکل نوپا در پای بیانیه حمایت از سعید مرتضوی دیده می شود.

همچنین این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که جبهه پایداری هیچ برنامه اقتصادی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و نیز سیاست گذاری در مساله اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، ارائه نداده اند و اعضای آن هیچ موضع شفاف و صریحی درباره گرانی های اخیر نگرفته اند.

افکار نیوز برای توضیح بیشتر این نماینده مردم تهران چندین بار سعی در تماس با وی شد که متاسفانه حجت الاسلام آقا تهرانی در این زمینه حاضر به مصاحبه نشد.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...