نسخه چاپی

آخرین كمك های انتخاباتی كلینتون به اوباما

عکس خبري - آخرين کمک هاي انتخاباتي کلينتون به اوباما

وزیر خارجه آمریكا یك روز مانده به برگزاری دومین مناظره انتخاباتی میان اوباما و رامنی، مسئولیت كامل ناكامی تامین تدابیر امنیتی در لیبی و حمله به كنسولگری آمریكا در بنغازی را بر عهده گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، در تلاش برای جلوگیری از حملات انتقاد آمیز جمهوریخواهان به کاخ سفید در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور، مسئولیت ناکامی در دفاع از حمله صورت گرفته تاریخ 11 سپتامبر سال جاری به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی را که به مرگ سفیر آمریکا و سه دیپلمات آمریکایی دیگر منجر شد، بر عهده گرفت و اعلام کرد که دفتر او باید به خاطر این حمله سرزنش شود.

وزیر امور خارجه آمریکا بعد از ورود به شهر «لیما» پایتخت کشور «پرو»، دوشنبه شب با چندین شبکه تلویزیونی آمریکایی مصاحبه کرد و در جریان مصاحبه خود با «سی ان ان» اینطور اعلام کرد که: من مسئولیت آنچه را که در تاریخ 11 سپتامبر اتفاق افتاده است را می‌پذیرم.

کلینتون تاکید کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری در تصمیم گیری‌های امنیتی کشور دخیل نیستند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود و در شرایطی که یک روز به برگزاری دور دوم مناظره انتخاباتی میان اوباما و «میت رامنی» رقیب جمهوریخواهش باقی مانده است،‌ اینطور گفت که: آنچه که من در تلاش برای جلوگیری از آن هستم، نوعی فریب کاری سیاسی و یا بازی سرزنشی است. من مسئول وزارت خارجه هستم که شامل 60 هزار کارمند در سراسر جهان و 275 پست می‌شود.

کلینتون همچنین اعلام کرد: بنابراین، ما در حال رسیدن به حقیقت هستیم و سپس هر کاری را که بتوانیم انجام می دهیم تا از اتفاق دوباره این حمله جلوگیری کنیم. ما در تلاشیم تا هر کسی را که این کار را با ما کرد، محاکمه کنیم.

این اولین پاسخ شخصی وزیر امور خارجه آمریکا درباره حمله صورت گرفته به کنسولگری این کشور در شرق لیبی به حساب می آید.

تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای عهده دار شدن مسئولیت حمله صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در لیبی در حالی گزارش می شود که چنین اظهاراتی از سوی کلینتون با واکنش سریع برخی از جمهوریخواهان حاضر در کمیته نیروهای مسلح سنا و از جمله «جان مک کین» قرار گرفت.

مک کین اینطور اعلام کرد که: ما متوجه شده ایم که وزیر امور خارجه مدعی شده است که تمایل مسئولیت ناکامی در تضمین امنیت مردمان ما و کنسولگری ما در بنغازی پیش از حمله 11 سپتامبر بر عهده وی است. چنین امری یک جرکت قابل تحسین است به خصوص اینکه کاخ سفید تلاش می کند از داشتن هر گونه مسئولیتی در این رابطه دوری کند.

در ادامه اظهارات انتقادی مک کین اینطور آمده است که: اگر رئیس جمهوری قبل از حوادث11 سپتامبر 2012، از حملات اولیه صورت گرفته در بنغازی آگاهی داشت، در این صورت او مسئول هرگونه شکست امنیتی است که اتفاق افتاده است. (تضمین) امنیت آمریکایی‌هایی که در هر جایی از جهان مشغول خدمت به کشور ما هستند، بر عهده فرمانده کل قوا است و اینجاست که مقاوت کردن (کاخ سفید) متوقف می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که از تاریخ 11 سپتامبر سال جاری تاکنون و متعاقب حمله صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در لیبی، وزارت امور خارجه آمریکا از سوی چهره های جمهوریخواه این کشور درباره مدیریت امنیت کنسولگری، تحت موشکافی های شدید قرار گرفته است.

دولت اوباما در ابتدا حمله صورت گرفته به کنسولگری این کشور در لیبی را به انتشار فیلم ضد اسلامی تولید شده این کشور و تظاهرات متعاقب آن نسبت داد اما بعدها این حمله را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

بایدن نیز در مناظره انتخاباتی هفته گذشته میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید اطلاعی درباره درخواست‌های مطرح شده درباره تشدید امنیت در بنغازی نداشت که چنین اظهاراتی از سوی بایدن در تناقض با گزارش کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا است زیرا این کارمندان اعلام کرده اند که درخواست آنها برای تشدید تدابیر امنیتی در بنغازی صورت گرفت اما رد شد.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...