نسخه چاپی

قشقاوی:رسانه ها به امارات توهین نكنند

عکس خبري - قشقاوي:رسانه ها به امارات توهين نکنند

معاون كنسولی وزارت امور خارجه كشورمان با تاكید بر اینكه در كمسیون مشترك كنسولی ایران و امارات در 14 بند تفاهم نامه خوبی به امضا رسید، گفت: تأكید شد كه رسانه های دو كشور تلاش كنند كه به اقتضای همكاری ها فضای مثبت را تقویت كنند و بی جهت با عباراتی ناپسند و توهین آمیز به مسئولان فضای رابطه دو كشور را تلخ نكنند.

به گزارش نما، حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه در گفتگو با مهر درباره کمیسیون مشترک ایران و امارات که هفته گذشته با حضور وی برگزار شد، گفت: با دولت امارات یک رابطه محکم و روبه صعود داریم.

وی با اشاره به اینکه امارات متحده عربی با زیرساخت های بسیار محکم توانسته است علی رغم بحران ها برنامه ریزی اقصادی بسیار خوبی داشته باشد، اظهار داشت: اتباع ایرانی بسیاری نیز در این کشور زندگی می کنند و می توان گفت بعد از آمریکا بیشترین پرونده حقوقی اتباع ایرانی در جهان در کشور امارات است.

قشقاوی با اشاره به اینکه بین 400 تا 500 هزار ایرانی در امارات زندگی می کنند، گفت: 4 دانشگاه فعال ایران در امارات دانشگاه دارند و 30 هزار دانشجوی ایرانی در این کشور تحصیل می کنند وهر هفته حداقل 200 پرواز از ایران به امارات صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان ایرانی و نهادهای فرهنگی در این کشور فعال هستند، تصریح کرد: حجم روابط اقتصادی ایران وامارات 20 میلیارد دلار است و این ظرفیت یک همکاری کنسولی بسیار قوی را می پذیرد.

قشقاوی گفت: نشست های کنسولی ایران و امارات جزء منظم ترین نشست های کنسولی ما در سراسر جهان هستند و هر سال در مهر در کشور امارات و یا ایران برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه نتیجه این نشست ها به ویژه سه نشست اخیر بسیار مشهود بوده و مشکلات بسیاری را حل کرده است، بیان کرد: از زمان برگزاری این نشست ها دیگر بداخلاقی با ایرانی ها را در مبادی ورودی و خروجی نداریم و به همین دلیل نیز امسال تشکر کردیم.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه افزود: مشکلات دریافت ویزا به مقدار زیادی حل شده است و تنها یک مقداری مشکلات برای دریافت ویزای دانشجویان وجود دارد که بنا شده طرف اماراتی با حسن نیت موضوع را حل کند.

وی با تأکید بر این در کمسیون مشترک کنسولی ایران و امارات در 14 بند تفاهم نامه خوبی به امضا رسید، گفت: تأکید شد که رسانه های دو کشور تلاش کنند که به اقتضای همکاری ها فضای مثبت را تقویت کنند و بی جهت با عباراتی ناپسند و توهین آمیز به مسئولان فضای رابطه دو کشور را تلخ نکنند. توهین خلاف شرع و مصالح ملی و امنیتی کشورها و همچنین برخلاف واقع است.

قشقاوی همچنین به ملاقات با وزیر مشاور در امور خارجی و رئیس مجلس امارات اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدارها بر این موضوع تأکید شد که ممکن است بعضی رسانه ها در فضای آزاد اقداماتی کنند ولی اراده مسئولین دو کشور باید بر این باشد که فضای توهین که خلاف مسلمانی است به طور کامل برچیده شود .

وی همچنین در مورد زندانیان ایرانی در امارات ، بیان کرد: امارات جزو کشورهایی است که خیلی از زندانیان ما را آزاد کرده است و به مناسبت های مختلف از جمله عید فطر و ماه مبارک رمضان زندانیان را آزاد می کند.

قشقائی گفت: در همین چند ماه امسال نیز حدود 37 زندانی در امارات آزاد شده اند و البته راه مناسب در امارات نیز اجرای همان سه موافقت نامه از جمله استرداد مجرمین ، معاضدت قضایی و انتقال محکومین باشد که خوشبختانه این تفاهم نامه با امارات به امضا رسیده و کنون باید به دنبال عملیاتی شدن آن باشیم.

وی تصریح کرد: در مورد انتقال محکومین وزارت دادگستری کشورمان پیشنهاد را به وزارت العدل امارات داده است و آنها در حال بررسی هستند .

قشقاوی همچنین به همکاری گارد ساحلی ایران و امارات نیز اشاره کرد و گفت : به زودی هیأت پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران به منظور بررسی راهکارهای همکاری بیشتر راهی ابوظبی خواهد شد.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...