نسخه چاپی

سلیمی در گفتگو با نما:

پاسخ نقض عملی برجام اقدام متقابل است

عکس خبري -پاسخ نقض عملي برجام اقدام متقابل است

عضو هیات رئیسه كمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: : براساس قانون اقدام متقابل، اقدامات صلح آمیز هسته ای را باید به جدیت شروع كرده و ادامه دهیم

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سفر بی سر وصدای اروپایی ها به ایران با هدف راضی نگه داشتن تهران به ادامه روند اجرای برجام، گفت: برجام توافقی دو جانبه بین ایران و گروه 5+1 است که با خروج و نقض آن از سوی آمریکا بدون عمل به تعهداتش دیگر چیزی ازآن باقی نمی ماند که ایران بخواهد در آن بماند.
وی افزود: به نظر می رسد توطئه ای پشت صحنه وجود دارد وآنها به دنبال این هستند که از یک طرف تعهدات نسیه ای را که در برجام داده اند عملی نکنند و از سوی دیگر محدودیت های ایران را همچنان پایدار نگه دارند به گونه ای که هیچ منافعی از برجام نصیب ایران نشود و تحریم ها باقی مانده وحتی گسترده تر شود.
وی با اشاره به بدعهدی اروپایی ها در توافقات پیشین خود، تصریح نمود: نباید تصور کنیم اروپایی ها قابل اعتماد تر از آمریکا هستند زمانی که رئیس جمهور فعلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود در توافق تهران با اروپا دیدیم که آنها متعهد به تعهداتشان نماندند و توافقاتشان با ایران را نقض کردند.
سلیمی افزود: برای ما تفاوت بین اروپا وامریکا وجود ندارد اروپا همان آمریکاست که در برجام به قصد فریزکردن ایران و رسیدن به اهداف مشترک با آمریکا برای اعمال تغییر در ایران بینشان تقسیم کار صورت گرفته است.
وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام،خاطر نشان کرد: قبل از دولت آقای روحانی حرف توافق با اروپا مطرح شد ولی دولت فعلی بر این باور بود که باید با کدخدا بست وتوافق صرف با اروپا کفایت نمی کند حال این سوال مطرح است که با احتمال خروج آمریکا و عدم اجرای تعهدات صورت گرفته و روند طولانی آن که نتیجه ای برای کشور جز افزایش تحریم ها نداشته است باقی ماندن بر این تعهد چه نفعی برای کشور جز عقب ماندن از پیشرفت دارد.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد منفعلانه دولت در قبال نقض برجام، اظهار نمود: به جای بازی با کلمات و سرگرم کردن مردم با روح وجسم علیل برجام بایدبا اولین نقض صورت گرفته متقابلا" با قدرت به مسیر مشخص شده در راستای انجام فعالیت های صلح امیز هسته ای برمی گشتیم تا درس بزرگی به اروپا وامریکا از توانمند سازی داخلی داده می شد.
وی اذعان نمود: براساس قانون اقدام متقابل، اقدامات صلح آمیز هسته ای را باید به جدیت شروع کرده و ادامه دهیم،گرچه در عرض 4 روز به تولید اورانیوم 20 درصد می رسیم ولی مسئله اساسی این است که چه مدت طول می کشد که به ذخایر گذشته خود که دربرجام از دست دادیم برسیم اینها زمانبر است ونباید گذاشت با فرصت سوزی طرف برجام زمان برای پیشرفت کشور از دست برود.

۱۳۹۶/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...