نسخه چاپی

چرا پورعلی گنجی به تیم های اروپایی نرفت؟

ملی‌پوش ایرانی تیم السد دوحه تاكید كرد به دلیل اینكه می‌خواسته در سال جام جهانی به صورت مداوم بازی كند، ترجیح داده قید پیشنهادهای اروپایی‌اش را بزند.

به گزارش نما، روزنامه الوطن قطر در شماره امروز (سه‌شنبه) خود مصاحبه‌ای با مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی تیم السد دوحه منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید:

*شروع خود در نیم‌ فصل دوم لیگ ستارگان قطر در مقایسه با نیم‌ فصل دوم را چگونه می‌بینید؟
نیم‌فصل اول خوب بود. هر چند ما با فاکتورهای زیادی از جمله مصدومیت بازیکنان مواجه بودیم. امیدوارم در نیم‌فصل دوم نمایش بهتری را ارائه دهیم و از مصدومیت‌ها دور باشیم. باید جاه‌طلبی و بازی‌های خوب را به نمایش بگذاریم. امیدوارم تیم با این اهداف پیشرفت کند و برای رسیدن به قهرمانی لیگ ستارگان مبارزه خواهیم کرد.

*اختلاف امتیازی تیم‌های الدحیل و السد زیاد نیست. آیا این مسئله انگیزه شما را برای قهرمانی بیشتر خواهد کرد؟
تیم السد در هر زمانی و هر رقابتی به دنبال عنوان قهرمانی است. فکر می‌کنم رقابت در لیگ ستارگان قطر سخت است اما تیم السد همیشه برای رسیدن به اهداف خود مبارزه می‌کند و هیچ تردیدی درباره تاریخ و نام بزرگ این باشگاه وجود ندارد. این مسئله فقط مربوط به فوتبال قطر نیست و در آسیا هم السد تیم مطرح و بزرگی است. همین امر کافی است تا انگیزه‌ ما مضاعف شود و امیدوارم نیم‌ فصل دوم لیگ ستارگان قطر برای السد بهتر از نیم‌فصل اول باشد. به دنبال جبران امتیازهای از دست رفته و عنوان قهرمانی خواهیم بود.

*تیم السد لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌رو دارد. ارزیابی شما از این رقابت‌ها چیست؟
بدون شک بسیار مهم، قدرتمند و دشوار خواهد بود. هر تیمی به دنبال تغییر خود جهت شرکت در لیگ قهرمانان آسیا است. ما هم چنین هدفی داریم و السد دارای عناصر متمایز و نیمکت قدرتمندی است.

*هواداران به دنبال حضور بازیکنان قدرتمندتری در تیم السد هستند تا میزان تاثیرگذاری این تیم بیشتر شود. آیا از آن حمایت می‌کنید؟
فکر می‌کنم حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیازمند حمایت‌های ویژه با آوردن بازیکنان بیشتر که باعث افزایش قدرت تیمی شوند است. ما اسامی بزرگی در تیم السد دوحه داریم. بهتر است شاخص‌های دیگری برای افزایش قدرت تیمی السد اضافه شوند.

*به نظر شما تیم السد با توجه به مصدومیت بغداد بونجاح، بازیکن خط حمله باید تقویت شود؟
این مسئله را مربی در نظر می‌گیرد و مدیریت باشگاه السد درباره جذب بازیکن جدید و تقویت برخی خطوط تیمی تصمیم‌گیرنده است. از نظر من آوردن بازیکن جدید در خط حمله می‌تواند خوب باشد. هر چند خوخی بوعلام می‌تواند علاوه بر خط میانی در خط حمله نیز بازی کند، البته بونجاح هم مصدوم شده و زمان زیادی را از دست داد و نیاز به یک بازیکن جایگزین است تا جای او را پر کند. فکر می‌کنم مدیریت باشگاه السد می‌تواند پاسخ بهتری به این پرسش دهد.

*مدتی قبل قرارداد جدیدی با تیم السد امضا کردید تا پایان فصل جاری لیگ ستارگان قطر همراه این تیم باشید. اسرار تمدید قراردادتان چیست؟
در باشگاه بزرگ السد احساس بسیار خوبی دارم و با بازیکنان از 2 سال قبل بازی کرده‌ام. برای من مهم است در باشگاهی بازی کنم که تاریخ بزرگی در عرصه‌های مختلفی دارد. السد فاکتورهای بزرگ و نام شنیدنی دارد. سرمربی تیم السد هم بسیار ویژه است و فکر می‌کنم شش ماه آینده برای من دربرگیرنده اشتیاق زیادی جهت کسب نتایج بهتر با تیم السد در رقابت‌های گوناگونی خواهد بود.

*آیا پیش از عقد قرارداد جدید پیشنهادهای دیگری داشتید؟
بله، پیشنهادهای زیادی بودند. تیم السد را ترجیج دادم زیرا احساس ثبات در اینجا دارم. همچین جاه‌طلبی و چالش مهمی در تیم السد جهت رسیدن به نتایج بهتر در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا وجود دارند. این مسئله را هم باید فاش کنم که می‌خواستم به حضورم در لیگ ستارگان قطر ادامه دهم، زیرا بازی در این رقابت‌های قدرتمند باعث افزایش آمادگی و قدرت هر بازیکنی می‌شود. به ویژه این‌که من باید با تیم ملی فوتبال ایران مهیای جام جهانی 2018 روسیه شوم. به همین خاطر تیم السد را به سایر پیشنهادها ترجیح دادم.

*آیا می‌توانید درباره پیشنهادهایی که پیش از این به شما شده بودید چیزی بگویید؟
پیشنهادهایی از تیم‌های بلژیکی و انگلیسی داشتم. من ترجیح دادم تا 6 ماه آینده را با تیم السد ادامه دهم، زیرا بهترین انتخاب برای من بود. بعضی مواقع شما به تیمی اروپایی می‌روید شانس بازی کاملی نخواهید داشت یا نیازمند زمان هستید تا به هماهنگی کامل با تیم برسید. السد را به سایر پیشنهادها ترجیح دادم و در دور قبل از جام جهانی 2018 روسیه با کسب آمادگی بهتر و بیشتر در تیم السد می‌توانم برای تیم ملی هم مفید باشم.

* چه نگاهی به تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه دارید؟
در سخت‌ترین گروه جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفتیم. فکر می‌کنم این یک جام جهانی واقعی برای ایران است زیرا تیم‌های پرتغال و اسپانیا که دارای ستاره‌های دنیای فوتبال هستند. به نظرم اگر موفق باشیم می‌توانیم بر آنها غالب شویم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...