نسخه چاپی

تكذیب اختلال سپاه در سیستم سایبری كشورهای دیگر

عکس خبري - تکذيب اختلال سپاه در سيستم سايبري کشورهاي ديگر

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) اعلام كرد: سپاه هیچگونه اختلالی در سیستم‌های سایبری- اطلاعاتی كشورهای دیگر من جمله آمریكا نداشته و اخباری كه با این مضمون منتشر شده كذب محض است.


به گزارش نما به نقل از مهر، سردار محسن کاظمینی امروز در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس برگزار شد، این رزمایش را بی‌نظیر عنوان و اعلام کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس از عصر چهارشنبه و به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی این رزمایش را پاسخ محکم سپاه به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و تهدیدهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این رزمایش در مقابل تهدیدات نرم، سایبری، امنیتی از نوع مسلحانه و غیرمسلحانه و تهدیدات هوایی تمهیداتی طراحی شده است.

کاظمینی ادامه داد:‌ در این رزمایش 10 قرارگاه ایفای نقش می‌کنند که عبارتند از قرارگاه‌های کمیل،‌ حمزه، الزهرا، آل محمد(ص)،‌ لشکر 27 محمد رسول‌الله، مالک، ولی عصر، کربلا و همچنین قرارگاه صابرین بسیج.

وی با بیان اینکه این قرارگاه‌ها در 8 منطقه مجزا مانور خود را انجام می‌دهند اعلام کرد:‌ رمز رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس "لا اله الی الله،‌ محمد رسول‌الله" تعیین شده است

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) ادامه داد: 12 گردان رزمی و 30 گردان پشتیبانی رزمی در این رزمایش پیش بینی شده است. همچنین در روز جمعه تجمع بزرگی با حضور 180 گردان در میدان فلسطین برگزار خواهد شد.

وی گفت: گردان‌های الزهرا(س) و عاشورا در این تجمع بزرگ حضوری فعال و چشمگیر دارند و بنا است در این تجمع که با حضور امت حزب‌الله برگزار خواهد شد هتک حرمت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) محکوم شود.

کاظمینی ادامه داد: ‌مراسم افتتاحیه رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس در روز پنجشنبه در دهکده مقاومت برگزار خواهد شد و پس از آن قرارگاه‌های تعیین شده مانورهای خود را انجام خواهند داد.

وی در ادامه در خصوص تجمع بزرگ بسیجیان که قرار است در میدان فلسطین برگزار شود افزود: بسیجیان از سه منطقه به میدان فلسطین خواهند آمد. مسیر اول خیابان طالقانی به سمت میدان فلسطین، مسیر دوم میدان ولیعصر(عج) به سمت میدان فلسطین و مسیر سوم چهارراه ولیعصر(عج) به سمت میدان فلسطین است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) اعلام کرد:‌ این تجمع از ساعت 10 برگزار خواهد شد و بنا داریم قطعنامه‌ای را در توهین با ساحت مقصد پیامبر اکرم (ص) قرائت کنیم.

وی همچنین افزود: جزئیات بیشتر این رزمایش در زمان معین خود از سوی سخنگوی رزمایش اعلام خواهد شد .

کاظمینی همچنین افزود: در این رزمایش 15 هزار نفر حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) با بیان اینکه گردان‌های مختلفی برای رزمایش الی بیت‌المقدس تعیین شده است افزود: گردان امام حسین(ع) وظیفه دفاع سخت، امام علی(ع) مسایل امنیتی، عاشورا و الزهرا(س) فعالیت‌های فرهنگی و ‌آموزشی، صابرین بسیج عملیات ویژه و الی بیت‌المقدس دفاع و از کوی و برزن را بر عهده خواهند داشت.

بنا بر این گزارش کاظمینی پس از تشریح اهداف و برنامه های رزمایش بزرگ الی بیت المقدس به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در این پاسخ به این سئوال که سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) چه برنامه ها و اقداماتی در خصوص تهدید هوشمند دشمن دارد، اظهار داشت: دشمن با سه رویکرد تهدید سخت، نیمه سخت و نرم اقدامات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد چرا که تجربه نشان داده که دشمنان با یک نوع تهدید نمی‌توانند مقابل کشورمان بایستند از این رو می خواهند از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با ایران استفاده کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) گفت:‌ دشمنان می‌خواهند با تهدید هوشمند به جایگاه ایران در منطقه ضربه وارد کنند به همین جهت سپاه حضرت محمد رسول‌الله برنامه‌‌هایی را برای دفاع از این تهدیدات اعمال کرده است و بدون شک ما با این برنامه‌ها می توانیم مقابل دشمن بایستیم.

وی همچنین از برگزاری رزمایش لشگر سایبری سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) خبر داد و افزود: انشاءالله در زمان معین از شما خبرنگاران دعوت خواهیم کرد تا از این لشگر بازدید کنید.

کاظمینی گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مسایل سایبری را به خوبی در این رزمایش تشریح کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سپاه در سیستم سایبری کشورهای دیگر منجمله آمریکا ورود پیدا کرده و این سیستم‌ها را مختل کرده است افزود: این خبر کذب محض است ما هیچ گونه اختلالی در سیستم‌های سایبری- اطلاعاتی کشورهای دیگر انجام نداده و نمی‌دهیم ما فقط در این حوزه فعال هستیم و کارها و اقدامات خود را به خوبی انجام می‌دهیم.

خبرنگاری از کاظمینی سوال کرد که آیا با توجه به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تصمیم گرفته است که رزمایش را برگزار کند، اظهار داشت:‌ خیر چنین چیزی نیست. این رزمایش هیچ ارتباطی به انتخابات یازدهم ریاست جمهور ندارد چرا که انتخابات با کمال آرامش و امنیت برگزار می‌شود. ما به خوبی دیدیم که انتخابات مجلس نهم با چه آرامشی در کشور برگزار شد همان طور که اذعان داشتند رزمایش مذکور فقط برای مقابله با تهدیدات دشمنان خارجی به ویژه رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه آیا استان بعدی برای برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس تعیین شده است اظهار داشت: هنوز استانی برای رزمایش آینده تعیین نشده است.

کاظمینی همچنین پیام رزمایش الی بیت‌المقدس را آمادگی بسیج برای مقابله با تهدیدهای دشمن ارزیابی کرد و گفت: امروز بسیج آماده است تا مقابل هر گونه تهدیدهای دشمن بایستد. اگر بگویم بسیجیان ما از دوران دفاع مقدس آماده تر هستند گزافه گویی نکرده‌ام.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ‌الله(ص) در پایان این نشست خبری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و تاکید ایشان مبنی بر ترویج زندگی اسلامی اذعان داشت: سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) 4 هدف اصلی را دنبال می‌کند که یکی از آن اهداف بحث ترویج زندگی اسلامی است. انشاءالله این هدف خود را با جدیت بیشتر ادامه خواهیم داد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...