نسخه چاپی

عابدینی در گفتگو با نما:

امكان انتقال موشك به یمن را نداریم / كمك موشكی ایران به یمن دروغ است

عکس خبري -امکان انتقال موشک به يمن را نداريم / کمک موشکي ايران به يمن دروغ است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: این موشك ها، موشك های بالستیكی هستند كه طول هر كدام از آنها 10 متر است و ایران برای ارسال آنها باید از خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای هند عبور می كرد تا به یمن برسد و مسلما در طی این مسیر از زیر چشم پهبادها ، ماهواره ها و ناوهای جنگی حاضر در منطقه پنهان نمی ماند و این امكان به طور قطع برای ایران وجود نداشت.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نما با بیان اینکه دبیر کل سازمان ملل مدتهاست که به عنوان ابزاری در چارچوب دیپلماسی عمومی ایالات متحده قرار گرفته است، گفت: پیش از این هم شاهد بودیم که سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای مبنی بر کودک کشی رژیم قبیله ای عربستان فورا از سوی ریاض با تهدید قطع کمک مالی مواجه شد و سازمان ملل نیز بلافاصله بیانیه خود را پس گرفت.
وی در ادامه اظهار داشت: این قبیل مسائل نشان از آن دارد که زور و دلار نفتی بر تصمیم گیری سازمان ملل تاثیر زیادی دارد و کشورهایی نظیر آمریکا و عربستان از این وسیله استفاده فراوانی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه یمن طی هزار روز گذشته تحت شدیدترین تحریم های غربی و سعودی قرار گرفته است، اذعان داشت: محاصره دریایی یمن از سوی شناورهای جنگی سعودی و غربی ها به طور کامل در حال اجراست و هیچ گونه راهی حتی برای کمک های غذایی به یمن وجود ندارد چه برسد به اینکه کشوری بخواهد موشکی را به یمن ارسال کند.
عابدینی با اشاره ادعای برخی از دشمنان مبنی بر ارسال موشک از سمت ایران به یمن، بیان داشت: این موشک ها، موشک های بالستیکی هستند که طول هر کدام از آنها 10 متر است و ایران برای ارسال آنها باید از خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای هند عبور می کرد تا به یمن برسد و مسلما در طی این مسیر از زیر چشم پهبادها ، ماهواره ها و ناوهای جنگی حاضر در منطقه پنهان نمی ماند و این امکان به طور قطع برای ایران وجود نداشت.
وی با بیان اینکه مدعیان این امر خود نیز این موضوع را به خوبی می دانند که این یک فرض واهی است، تصریح کرد: دولت یمن پیش از این دارای موشک های روسی بوده و در درون زرادخانه های خود دارای موشک های آمریکایی است بنابراین مدعیان به خوبی می دانند که موشک های موجود از جایی برای یمن ارسال نشده است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی مدعی هستند که بر روی این موشک ها نام ایران هک شده است در حالی که هر انسان عاقلی می داند که کشوری برای ارسال مخفیانه موشک مسلما نامی از خود بر روی آن هک نخواهد کرد و این ادعا نیز دروغ است.
وی در پایان یادآور شد: اقدام سازمان ملل و ادعا برخی از کشورها به ویژه آمریکا و عربستان نشان دهنده یک ادعا دروغین است که هیچ گونه استدلال و منطقی این حرف ها را تایید نمی کند و صرفا به منظور مخدوش کردن چهره ی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته می شود.




۱۳۹۶/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...