نسخه چاپی

جبیر به دیدار موگرینی رفت

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر وزارت خارجه عربستان، گفتگوها میان عادل جبیر و مقامات اروپایی بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله روند صلح در خاورمیانه، اوضاع سوریه، یمن، عراق و لبنان متمركز بود.

به گزارش نما، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با چند تن از مقامات این اتحادیه از جمله کمیسر کمک های بشردوستانه و مدیریت بحران در بروکسل دیدار و گفتگو کرد.

جبیر و مقامات اروپایی در این دیدارها بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه میان عربستان و اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کردند. اتحادیه اروپا نیز از آمادگی عربستان برای گسترش همکاری های خود با این اتحادیه استقبال کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر وزارت خارجه عربستان، گفتگوها میان عادل جبیر و مقامات اروپایی بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله روند صلح در خاورمیانه، اوضاع سوریه، یمن، عراق و لبنان متمرکز بود. آنها همچنین بر همکاری های دوجانبه میان عربستان و اتحادیه اروپا و همچنین اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.

وزیر خارجه عربستان همچنین قرار است روز سه شنبه با همتای بلژیکی خود دیدار و گفتگو کند. جبیر روز دوشنبه نیز در کارگروه مشترک سفرای کشورهای عضو ائتلاف عربی در جنگ علیه یمن شرکت کرد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...