نسخه چاپی

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در شبكه الجزیره

عکس خبري -بازتاب بيانات رهبر انقلاب در شبكه الجزيره

سخنان مقام معظم رهبری و تاكید معظم له بر شكست سیاستهای خصمانه غرب علیه ایران در شبكه خبری الجزیره بازتاب داشت، از سوی دیگر شهروندان عرب نیز بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاستهای خصمانه غرب تاكید كردند.

به گزارش نما، الجزیره در گزارشی با اشاره به تصویب تحریمهای جدید ضدایرانی اتحادیه اروپا به بیانیات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان خراسان شمالی اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که غربیها در تلاش برای برهم زدن آرامش ایران با افزایش فشارهای اقتصادی هستند.

وی در سخنرانی خود در جمع هزاران نفر از مردم خواستار از مقامات دولت، مجلس و دستگاه قضایی ایران خواست در رویارویی با توطئه دشمنان هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان همان گونه که در دیگر عرصه ها شکست خوردند، در رویارویی اقتصادی با ملت ایران نیز شکست می خورند.



اما "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اشاره شده روز گذشته از تصویب تحریمهای جدید علیه ایران، استقبال کرد. وی مدعی شد که این تحریمها ایران را از دستیابی به تسلیحات اتمی باز می دارد! اظهاراتی که شاید بیشتر بازخورد انتخاباتی برای اوباما در رقابت با رامنی داشته باشد.

الجزیره در ادامه با اشاره به جزئیات تحریمهای جدید ضدایرانی اعلام کرد: این شدیدترین تدابیر اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران محسوب می شود که شامل تحریم مبادلات مالی به جز در برخی موارد استثنایی شامل غذا و دارو می شود.

از طرفی تاجران اروپایی باید قبل از اقدام به هر گونه مبادله تجاری با ایران از دولت متبوعشان مجوز اخذ کنند.

نظرات جالب مخاطبان درباره دور تازه تحریمها

از سوی دیگر، نظرات مخاطبان الجزیره درباره دور جدید تحریمهای ضدایرانی جالب به نظر می رسد. در اکثر این نظرات مخاطبان عرب ابراز امیدواری کرده اند سران کشورهایشان روزی به هوشیاری و حکمت رهبران جمهوری اسلامی ایران برسند.

کاربر دیگری تاکید کرده است که این تحریمها همچون دوره های قبلی تاثیری در تغییر مواضع ایران نخواهد گذاشت.

عامر الصدیق از سوئیس با اشاره به تحریمها علیه ایران، تصریح می کند: هم اکنون دو جبهه اصلی در جهان شکل گرفته، نخست جبهه غرب صلیبی، صهیونیستها و منافقان نزدیک به ما هستند و جبهه دوم صادقان شامل ایران، مقاومت فلسطین و لبنان است.

کاربر دیگری از مغرب تاکید کرده است: محال است ایران در برابر فشارها تسلیم شود. غربیها 32 سال است که ایران را تهدید و تحریم کرده اند اما این کشور هر روز پیشرفته تر و قدتمندتر می شود.

مخاطب دیگری با تشبیه وقایع فعلی ایران با محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب، تاکید کرد: ایرانیان نیز در نهایت پیروز این معرکه خواهند بود.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...