نسخه چاپی

نوع همكاری ایران و قطر در جام جهانی 2022

یك روزنامه انگلیسی از نوع همكاری دقیق ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ پرده برداشت.

به گزارش نما، بر اساس گزارش سایت «زیت آنلاین» آلمان، قطر از آنجایی که تعداد ورزشگاه‌هایش برای میزبانی از مسابقات جام جهانی 2022 کم است، به اندازه کافی جا برای اسکان هواداران فوتبالی که از سراسر دنیا به این کشور سفر خواهند کرد، ندارد و در کنار اینها پروژه‌های آماده‌سازی جام جهانی به کندی پیش می‌رود، مسئولان قطری در حال مذاکره با ایران درباره همکاری با یکدیگر در این رابطه هستند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ برای میزبانی از مسابقات جام جهانی 2022، قطر ممکن است از حمایت ایران در این زمینه بهره ببرد. بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی «اِکونومیست» مذاکرات مسئولان قطری و ایرانی در زمینه پذیرای و اسکان دادن بخشی از هواداران فوتبالی جام جهانی 2022 در دو جزیره ایرانی کیش و قشم در جریان است. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که ایران بخواهد از برخی بازی‌ها میزبانی کند.

«زیت آنلاین» در ادامه نوشت؛ این کشور حوزه خلیج فارس در تقلاست تا به تعهدات خود برای میزبانی از مسابقات جام جهانی 2022 عمل کند و بر اساس گزارش «اِکونومیست» قطر قادر نخواهد بود 100 هزار اتاق هتل برای هواداران خارجی فوتبال در جریان برگزاری جام جهانی تأمین کند. انتظار می‌رود قطر در جریان میزبانی از جام بیست‌ودوم تنها 45 هزار هوادار را در هتل‌های خود اسکان بدهد. قطری‌ها برای اسکان دادن و پذیرایی از این افراد شاید مجبور شوند از کشتی‌ها تفریحی بزرگ استفاده کند و حتی کمپ کارگران مهاجر را برای این منظور بازسازی کنند.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، بعید به نظر می‌رسد قطر بتواند 12 ورزشگاهی را که قول ساختش را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی 2022 را داده بود، بتواند به موقع تکمیل کند. پیش‌بینی می‌شود تنها 8 ورزشگاه از 12 ورزشگاه تا آن موقع تکمیل شود. پیش از این امارات اعلام آمادگی کرده بود تا در زمینه میزبانی از برخی بازی‌های جام جهانی به قطر کمک کند، اما از ماه ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک دو کشور تیره و تار شده است و در کنار امارات نیز عربستان و بحرین هم روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلایلی از جمله روابط خوب با ایران قطع کردند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...