نسخه چاپی

جزییات جدید ماجرای درگیری جنجالی دستیار كی‌روش

بیانیه دیرهنگام فدراسیون فوتبال درباره ماجراهای درگیری ساختمان پك، در حالی روی خروجی سایت فدراسیون رفت كه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساكت دبیركل فدراسیون فوتبال در ایران حضور ندارند.

به گزارش نما، طی دیروز و امروز خبرهایی مبنی بر بروز یک درگیری لفظی شدید بین اوسیانو دستیار کی روش، جیم هانسن نماینده دانمارکی فیفا و علی خطیر معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال در محل ساختمان پک، منتشر شد. بسیاری به دنبال این بودند که داستان این درگیری را بدانند. اینکه چرا درگیری اتفاق افتاد، چطور رسانه ای شد و به بیانیه شامگاهی فدراسیون فوتبال ختم شد. این گزارش شامل جزییات جدیدی است که نشان می دهد چرا اوسیانو با نماینده فیفا و علی خطیر درگیر شده است.

آبروی فوتبال ایران مهم نبود؟

در میان همه اتفاق های عجیبی که در پک افتاد، این آبروی فوتبال ایران بود که تا حدود زیادی فراموش شد. جیم هانسن نماینده دانمارکی فیفا، ۲۶ سال دبیرکل فدراسیون فوتبال دانمارک بوده و در حال حاضر نایب رییس کمیته انضباطی فیفا و مشاور برنامه ریزی فیفاست.

او به دعوت فدراسیون فوتبال ایران، به تهران آمده بود تا از بخش های مختلف فدراسیون فوتبال دیدن کند و در بخش ساختار سازی با فدراسیون فوتبال ایران همکاری های لازم را داشته باشد. جالب اینجاست که دکتر علی خطیر که دارای مدرک دکترای مدیریت فوتبال از سوییس است و هانسن را از مدتها پیش و در زمانی که در دانشگاه تحصیل می کرده می شناخته است و اتفاقا هانسن با دعوت خطیر و تایید تاج و ساکت به ایران آمده است. او با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ جلسه گذاشت و چندین باشگاه لیگ برتری را در شهرهای مختلف دید و قرار شد اشکالات ساختاری فوتبال ایران را بگیرد و در برنامه ریزی به فدراسیون فوتبال ایران کمک کند.

محمد رضا ساکت هم به همه بخشهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و مرکز تیم های ملی هم دستور داده بود که همه بخش ها با هانسن همکاری کنند. احتمالا به همین دلیل بوده که او به همراه علی خطیر، معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال وارد پک شدند. اما سوال این است که آیا مسئولان پک در جریان این ماجرا بوده اند؟

کارلوس کی روش که در ایران حضور ندارد اما آیا دستیاران کی روش و یا دیگر مدیران پک در جریان این ماجرا نبوده اند؟ اگر این هماهنگی انجام نشده مطمئنا دبیرکل فدراسیون فوتبال در این میان مقصر است. شاهدان عینی می گویند زمانی که هانسن و خطیر وارد پک می شوند، اول صدای اوسیانو شنیده می شود و این در حالی است که بدنساز فنلاندی تیم ملی در حال توضیح دادن امکانات و فعالیتهای تیم ملی بود که ناگهان صدای اوسیانو بلند شد و خطاب به هانسن و خطیر گفت:« شما اینجا چه می کنید؟ با چه کسی هماهنگ کرده اید که اینجا آمده اید؟» زمانی که خطیر هانسن را در حالی که کت و شلوار فرم فیفا با لوگوی فیفا پوشیده است را معرفی می کند، اوسیانو از جمله ای عجیب استفاده می کند:«هر کس می تواند بغل جیب کتش لوگوی فیفا را بزند! من از کجا بدانم این آقا از فیفا آمده است؟» این جمله خطیر معاون دبیرکل را عصبانی می کند و باعث می شود که او به اوسیانو بگوید:« پک زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است و هر کس هم که در پک حضور دارد، کارمند فدراسیون فوتبال است و او حق ندارد نماینده فیفا و معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال را راه ندهد.»

همین جملات آغاز درگیری کلامی بین اوسیانو و علی خطیر است. جملاتی تند رد و بدل می شود که توجه ها را به خودش جلب می کند. خبری از حراست فدراسیون فوتبال هم نیست در حالیکه آنها می توانستند در این صحنه حضور داشته باشند و حداقل میانجی گری کنند. پس از بگو و مگوها هانسن و خطیر پک را ترک می کنند.

سوال مهم اینجاست آیا آبروی فوتبال ایران مهم نبود که به خاطر ناهماهنگی جلوی چشم نمایندگان فیفا به خطر بیفتد؟ و اگر ناهماهنگی هم انجام شده باشد، مقابل چشمان نماینده فیفا نباید این اتفاقها می افتاد. آیا اوسیانو نمی توانست منتظر بماند تا بازدید نماینده فیفا تمام شود و بعد علیه مقصران موضع گیری و یا حتی گزارش کتبی کند؟ خبر آمده که درگیری های لفظی شدیدی به لاتین رد و بدل شده است و دوربین های حراست فدراسیون فوتبال هم همه چیز را ثبت و ضبط کرده است.

بیانیه عجیب فدراسیون فوتبال و صورتجلسه متناقض با بیانیه

اما بیانیه فدراسیون فوتبال را در این باره که دیشب منتشر شد را بخوانید: در زمان بازدید هان جانسن از ساختمان پک به دلیل انجام نشدن برخی پیش‌بینی‌ها و عدم هماهنگی‌ها، اتفاق ناخوشایندی رخ داد.

در ساختمان پک به دلیل اینکه محل استقرار تیم ملی و کادر فنی است، اطلاعات محرمانه‌ای از تیم ملی وجود دارد، بنابراین ضروری است که ورود به این ساختمان با هماهنگی صورت گیرد.

اگر آقای اوسیانو کروز مانع ورود افراد به بخش‌هایی از این ساختمان و اتاق‌های کادر فنی شده، او تنها وظیفه قانونی‌اش را انجام داده و رفتار نامتعارفی هم از او سر نزده است. ضمن آنکه باید اشاره کرد آغازگر توهین های کلامی ، آقای علی خطیر بوده است.

گزارش کامل این ماجرا به رییس محترم فدراسیون فوتبال منتقل شده و به محض بازگشت ایشان به تهران، تصمیم لازم درباره خاطی توسط رییس فدراسیون اتخاذ خواهد شد.»

در هر حال به نظر می رسد بیانیه تا حدودی یکطرفه تنظیم شده و می توانست حداقل عملکرد اوسیانو را مقابل نماینده فیفا هم محکوم کند. ضمن اینکه این بیانیه می توانست پس از حضور تاج و ساکت در ایران منتشر شود. نکته جالب دیگر صورتجلسه کردن ماجرا توسط حراست فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است و چند تن از کارکنان فدراسیون فوتبال در مرکز تیم های ملی و حتی مترجم ایرانی نماینده فیفا هم صورتجلسه درگیری ها را امضا کرده اند.

در هر حال اگر اطلاعات محرمانه ای در پک باشد، قاعدتا کمیته حراست فدراسیون فوتبال، باید بهتر از این ساختمان مراقبت کند و ورود و خروجها به شدت کنترل شوند. حالا همه منتظر بازگشت کی روش، تاج و ساکت هستند تا تلکیف به قول بیانیه خاطیان روش شود.
منبع: وب سایت برنامه نود

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...