نسخه چاپی

تركیه، آمریكا را تهدید كرد

وزیر خارجه تركیه با انتقاد از تصمیم آمریكا برای تشكیل ارتش كُردی در سوریه، تاكید كرد عملیات نظامی در شمال سوریه محدود به عفرین نخواهد بود.

به گزارش نما، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه سه‌شنبه گفت عملیات نظامی در شمال سوریه فقط محدود به عفرین نخواهد بود.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری بعد از دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود گفت بعد از پاکسازی عفرین، احتمال گسترش عملیات شمال سوریه به شهر منبج و شرق رودخانه فرات نیز وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی توضیح داد: «اقدامات احتیاطی ترکیه در برابر شبه‌نظامیان کُرد (پ.ک.ک و ی.پ.گ) محدود به عفرین نخواهد بود. منبج و شرق رودخانه فرات را نیز شامل می‌شود.»

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد مجدد از تصمیم آمریکا برای تشکیل ارتش کُردی 30هزار نفری در شمال سوریه، تاکید کرد که این مسئله خسارت جبران‌ناپذیری به روابط واشنگتن-آنکارا وارد می‌کند.

چاووش‌اوغلو از آمریکا خواست به وعده‌هایش درباره منبج و رقه عمل کند و افزود: قرار بود بعد از آزادسازی منبج و رقه از اشغال داعش، شوراهای محلی آنها را اداره کنند اما اکنون تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه هستند.

وی همچنین گفت که تفاوت نظر بین وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و همچنین اختلافات بین دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های این کشور، حول حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه، باعث این مشکلات است.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...