نسخه چاپی

زاكانی: وظیفه رسانه تبیین مبارزه با اشرافیگری در جامعه است

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مسئولان نظام باید با اقدامات سازنده خود كارآمدی نظام را به اثبات برسانند.

به گزارش نما، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که صبح امروز (چهارشنبه 27 دی) در حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ تمام عیار با استکبار جهانی قرار داریم گفت: نقش رسانه در این جنگ تمام عیار بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کشور ما در همه حوزه‌ها به شکل نابرابری وارد جنگ با استکبار شده و در حوزه رسانه نیز این شرایط حاکم است. در این جنگ نابرابر امید در جامعه باید زنده نگه داشته شود و همچنین باید رسانه مدافع خوبی برای حاکم شدن شفافیت در جامعه باشد.

زاکانی با اشاره به آرمانهای انقلاب اسلامی گفت: ما برای اهداف و آرمانهایی انقلاب کردیم که مهمترین آنها داشتن استقلال،‌ آزادی، عدالت اجتماعی و همچنین پیشرفت مادی و معنوی به طوری که گوی سبقت را از دیگران برباییم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در فراسرزمین‌ها نیز اهداف ما حمایت از مظلومین و ظلم‌ستیزی بوده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اگر امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد علت آن این است که صدای مردم به درستی به مسئولین نمی‌رسد و آنها صدای مردم را نمی‌شنوند.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های موجود در کشور تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند اشرافیت سیاسی است. هدف ما از انقلاب اسلامی این بود که مسئولان خادم و نوکر مردم باشند اما امروز شاهد هستیم که مسئولان خود را فراتر از مردم می‌دانند. دومین مشکل کشور فساد است که بالاترین وجه آن فساد اقتصادی و اداری بوده است که کشور از آن رنج می‌برد.

زاکانی افزود: برخورد با فساد نیاز به برنامه، تدبیر، اراده و همچنین عناصر پاک‌دست دارد که فعلا آنچه مشاهده می‌کنیم این است که مسئولان به جای مواجهه درست با این مشکلات وظیفه گزارش‌گری را به عهده دارند و از برخورد با مفاسد اقتصادی خبری نیست.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان سومین آسیب موجود در کشور گفت: اشرافیت سیاسی اگر با قدرت سیاسی پیوند بخورد عناصری با اهرم پول به جایگاه‌های سیاسی تکیه می‌زنند که از نظر مدیریت یا بی‌تدبیر هستند و یا بدعمل که محصول آسیب‌های اشاره شده،‌ آسیب دیگری را ایجاد می‌کند که فشار آن به شکل مضاعف به زندگی مردم وارد می‌کند و هر که بخواهد مسیر درست را برود این فشارها به او وارد خواهد شد.

وی افزود: ولنگاری فرهنگی، اجتماعی و فکری دیگر آسیب موجود در کشور است که توجه به آن از سوی مسئولان رو به فراموشی است.

زاکانی گفت: آیا نمی‌شود به بخش اعتیاد با جدیت ورود کرد و جامعه را از این بلای خانمانسوز مطلع کرد؟ امکان آن وجود دارد اما متاسفانه عزمی برای این کار از سوی مسئولان دیده نمی‌شود.

به گفته نماینده سابق تهران در مجلس، ماحصل این مشکلات در جامعه سلسله گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی بوده که دشمنان توانسته‌اند از این گسست‌ها در راستای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: اگر ما در مسیر عدالت‌خواهی حرکت کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند جای پایی برای ضربه زدن به نظام داشته باشد. لذا این مشکلات فکری، فرهنگی و اقتصادی باید با همفکری حل و فصل شود تا دشمنان نتوانند از آن علیه نظام سوءاستفاده کنند.

زاکانی با طرح موضوع افراطی‌گری احساسی در جامعه گفت: چندی پیش برخی دوستان داخل نظام بحث ارجعیت عدالت بر ولایت و برعکس آن را مطرح کردند. در حالیکه این دوستان توجه نمی‌کنند که این بحث‌ها موضوعاتی حاشیه‌ای است که نه تنها سودی نداشته بلکه به کشتی انقلاب آسیب می‌زند، آن هم در شرایطی که کشور ما در حال مبارزه با قدرت‌های جهانی در منطقه است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: افراطی‌گری سیاسی، محصول گام‌های غلط قوی است که بنده در صحبت‌هایم به آنها اشاره کردم این مشکلات باعث ایجاد التهاب در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در بحث پیشرفت‌های علمی دچار کاستی‌های زیادی هستیم، گفت: آنچه در عمل شاهد آن هستیم این است که رونق علمی سابق در کشور متوقف شده که جای تاسف دارد. چرا که ما باید خودمان را به سطحی از پیشرفت علمی برسانیم که بتوانیم ارزش‌های نظام اسلامی را ابتدا در سراسر کشور نهادینه کرده و سپس این ارزش‌ها را به کشورهای دیگر مصادره کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت عمومی آمریکا در جهان گفت: آمریکا امروز هم از نظر مبانی و هم از نظر زیرساختی دچار بحران است و در مسیر سقوط جدی خودش حرکت می‌کند و اگر امروز شخصی مانند ترامپ را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند کاملا هدفمند بوده و سعی در احیای مبانی خود در دنیا دارد.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: امروز در جامعه مردم که ولی نعمت ما هستند که هم نیازهایی دارند و هم خدماتی را دریافت می‌کنند که هرچه بین این نیازها و خدمات گسست ایجاد شود نارضایتی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: امروز هدف دشمن افزایش فاصله میان نیازها و خدماتی است که مردم از آنها در کشور استفاده می‌کنند و ما مسئولان باید با اقدامات سازند هخود کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم.

زاکانی افزود: برای اینکه ما کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم نیاز به ابزارهایی داریم که رسانه یکی از مهمترین آن ابزارهاست. وظیفه رسانه‌ها این است که پرچم عدالت را در دست بگیرند و مبارزه با اشرافیگری در جامعه را تبیین کنند و نگذارند که شعار عدالت اجتماعی از سوی کسانی داده شود که خود عامل ایجاد شکاف‌های اجتماعی در این سالها بوده‌اند.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: اگر این امر به درستی انجام شود دیگر شاهد آن نخواهیم بود که عده‌ای از مردم چندین ماه در تهران و شهرستان‌ها تجمعات خیابانی داشته و به دنبال بازپس‌گیری سرمایه‌های خود باشند که با عدم مدیریت مسئولان ضایل شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...