نسخه چاپی

تب بیت كوین خوابید

نگرانی سرمایه گذاران از احتمال اقدام قاطع رگولاتورهای كشورهای مختلف برای مقابله با داد و ستد بیت كوین موجب شد تا ارزش این ارز دیجیتالی كاهش شدید ۲۴ ساعت گذشته خود را امروز نیز تداوم ببخشد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، نگرانی سرمایه گذاران از احتمال اقدام قاطع رگولاتورهای کشورهای مختلف برای مقابله با داد و ستد بیت کوین موجب شد تا ارزش این ارز دیجیتالی کاهش شدید 24 ساعت گذشته خود را امروز نیز تداوم ببخشد و روز چهارشنبه با افت بیش از 7درصدی مواجه شود.

ارزش بزرگترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتالی جهان در بورس بیتستامپ لوکزامبورگ امروز تا رقم 10هزار و 567دلار پایین آمد که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 6 هفته اخیر (10152 دلار) که دیروز به ثبت رسیده بود نداشت. ارزش بیت کوین امروز در بالاترین رقم به 11 هزار و 794 دلار و 7 سنت رسید.

پس از انتشار گزارش هایی از احتمال ممنوعیت داد و ستد ارز های دیجیتالی در کره جنوبی و چین ارزش ارزهایی نظیر بیت کوین، اترئوم و ریپل کاهش شدیدی را تجربه کرده است.

شوهی فوجیسه، تحلیلگر ارشد موسسه آلت دیزاین در این باره گفت: «ارزهای دیجیتالی ممکن است در سه ماهه جاری و در آستانه نشست ماه مارس گروه 20 محدود شوند. در این نشست قرار است سیاستگذاران در خصوص اعمال نظارت های سختگیرانه تر در مورد ارزهای دیجیتالی بحث و گفت وگو کنند».

ارزش بیت کوین روز سه شنبه 25درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش روزانه این ارز دیجیتالی در طی 4 ماه گذشته به‌شمار می رود. این در حالی است که ارزش بیت کوین در سال گذشته رشدی حدودا 2هزار درصدی را شاهد بود و در دسامبر سال 2017 به 20 هزار دلار رسید.

این کاهش ها پس از آن رخ می دهد که گزارش های منتشر شده حاکی است، وزارت دارایی کره جنوبی گفته ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال همچنان یک گزینه محتمل محسوب می شود و دولت این کشور قصد دارد مجموعه اقداماتی را برای مهار موج سرمایه گذاری های «غیرعقلانی» در ارزهای دیجیتال به اجرا بگذارد.

در عین حال، یک مقام ارشد بانک مرکزی چین نیز اخیرا گفته که مقامات دولتی باید داد و ستد ارزهای دیجیتالی و اشخاص و شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط را محدود سازند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...