نسخه چاپی

سفیر ایران در بحرین احضار شد

وزارت امور خارجه بحرین كاردار ایران در منامه را احضار كرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، در بیانیه‌ی این وزارتخانه آمده است که حمد احمد العامر، معاون وزیر امور خارجه بحرین در دیدار با مهدی اسلامی، کاردار ایران در منامه خشم و نارضایتی پادشاهی بحرین را از اطلاعاتی که گفته شده اشتباها به مسوولان بحرینی درباره درخواست میانجیگری از ایران برای حل بحران داخلی این کشور نسبت داده شده است، اعلام کرد.

این بیانیه مدعی شد که بحرین به مسوولان ایرانی اعلام کرده است که هرگز قصد درخواست چنین میانجیگری را از ایران ندارد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، صبح سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره احضار کاردار ایران در بحرین توسط وزارت خارجه این کشور، گفت: موضع کشورمان درباره بحرین کاملا روشن است. جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که توجه به خواست مردم می‌تواند ثبات و اقتدار ایجاد کند و سرکوب مطالبات مردم فقط مشکلات آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

وی در ادامه اظهاراتش بیان کرد: این که اتهام به کشورهای دیگر زده شود تا مطالبات مردم برآورده نشود هیچ دستاوردی برای این کشورها نخواهد داشت. ما موضع خود را قبلا در این زمینه اعلام کرده‌ایم، بهترین راه این است که به لحاظ سیاسی فرصت مشارکت مردم در اداره کشور داده شود و به جای برخورد امنیتی باید به مطالبات مردم توجه کرد، در این هنگام دیگر نیازی به اتهام‌زنی به کشورهای دیگر وجود ندارد.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...