نسخه چاپی

ساجدی در گفتگو با نما:

ترامپ به دنبال وقت كشی برای تحریم های بیشتر علیه ایران است

عکس خبري -ترامپ به دنبال وقت کشي براي تحريم هاي بيشتر عليه ايران است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: تعلیق تحریم ها علیه ایران را بازی با زمان است و آمریكایی ها به خوبی می دانند كه این اتفاق نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی ایران نیز از موضع خود كوتاه نخواهد آمد.

محمد ساجدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نما با بیان اینکه مطابق قانون کنگره آمریکا، رییس جمهور این کشور هر 120 روز یکبار باید تحریم ها را تایید یا تعلیق کند و گزارش آن را به کنگره اعلام کند، گفت: ترامپ در ارائه این گزارش توپ را به اصطلاح به زمین کنگره فرستاد اما کنگره با هوشمندی این مساله را مجددا به سمت خود ترامپ حرکت دادند.
وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر ترامپ مبنی بر اینکه گفته بود آخرین بار است که متن تعلیق تحریم ها علیه ایران را امضا می کند، اظهار داشت: ترامپ با ارائه 4 شرط در این مساله از جمله عدم محدودیت در بازرسی ها، بازدید از منابع نظامی ایران و ... نشان داده قصد راه اندازی نمایش جدید را در سر دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه ترامپ یک تحصیلکرده استراتژیک نیست و بر اساس یک زد و بند مالی به قدرت رسیده است، نشان می دهد که به شدت تحت فشار لابی صهیونیست ها و جریان های جمهوری خواه داخلی قرار دارد.
وی بیان داشت: مساله ای که ترامپ مطرح کرده نه تنها امکان تحقق آن وجود ندارد بلکه عملا منجر به جدایی آرام اروپا از آمریکا شده است و در حال حاضر یکی از رموز موفقیت ایران در برجام این است که توانسته این جدایی را میسر کند.
ساجدی با اشاره به اینکه آمریکا داغ این ماجرا را بر پیشانی دارد و نمی داند که چطور با این مساله برخورد کند، تصریح کرد: با مطالب ضد و نقیضی که ترامپ مطرح می کند به خوبی می توان فهمید که او یک شخصیت چندگانه دارد و خود آمریکایی ها نیز این مساله را به خوبی می دانند.
وی با اشاره به متن 10 ماده ای که از سوی وزارت امور خارجه ایران منتشر شد، گفت: ایران در این متن با صراحت اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره نیست و به اصطلاح آب پاکی را بر روی آنها ریخته است و اعلام کرده است که برجام تهدید پذیر نیست و اکثر وزرای خارجه کشورهای اروپایی تلویحا اعلام کردند که همراه ایران هستند.
این کارشناس مسائل سیاسی تعلیق تحریم ها علیه ایران را بازی با زمان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که این اتفاق نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی ایران نیز از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...